Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är SAS helt konsekventa på att inte söka ben per ben nu för tiden?
Vill resa hem från SEA men finns bara biljett PDX-SEA-LHR.

Se en hel del ex CGK finns också hyfsat ex SIN på specifika datum. Vill man betala dubbla för Vietnam så finns det hur mycket som helst allt beror på dinna datum och storlek på konto.

Var ett tag sen jag bokade bonusbiljetter men visst stämmer det att detta blir en ”double open jaw” även om jag lägger till en feeder ARN-CPH i samband med bokningen?

CPH-xxx
yyy-ARN

Var ett tag sen jag bokade bonusbiljetter men visst stämmer det att detta blir en ”double open jaw” även om jag lägger till en feeder ARN-CPH i samband med bokningen?

CPH-xxx
yyy-ARN
Vet inte riktigt om det besvarar din fråga men om du bokar ARN-CPH-XXX YYY-ARN så blir det en vanlig open jaw och är ok. Men om segmenten bara finns separat så behöver du få tag på en kompetent agent för att lösa bokningen via telefon i ett svep, som du är inne på kan man inte först boka dubbel open jaw och sen lägga till feeder senare.

Last edited:
Finns det någon tjänst som bevakar platser i business class med SAS mellan Tokyo och Stockholm/Köpenhamn? Kan man ge sina detaljer/inloggningsuppgifter/kort uppgifter till tjänsten så den automatiskt bokar platser så fort de blir tillgängliga? Om inte hur kan man bli informerad så fort det finns tillgänglighet? Epost är inte optimalt om de släpps mitt i natten när man sover. Kostnaden för tjänsten? Erfarenheterna?

Hej.
Bokade Arlanda-Amstardam-Tokyo T&R i Business med KLM för 90.000p (2-4-1) samt "Taxes, Fees, Other Charges" 925:- och "Service Fee" 950:-.
Fick för några veckor sedan info att utresan justerats och fråga om jag ville acceptera justeringen eller avboka resan.
Justeringen var typ bara 15 min, men jag hade redan bokat en annan Japan-resa med en vän, så såg en bra möjlighet att avboka pga deras ändring.

Jag fick omgående tillbaka mina 90'p och min 2-4-1 kupong. Men har inte sett skymten av någon återbetalning av utläggen.
Vad gäller när dom "bokar om" och ger mig erbjudande att acceptera nya tiderna eller avboka resan, även om det bara är på 15 min? Borde jag få samtliga utlägg tillbaka? Eller bara skatter och avgifter? Eller ingenting?
Nu har SAS äntligen återkopplat efter mitt öppnade ärende. Men dom skriver bara att jag ska få tillbaka "Taxes, Fees, Other Charges" på 925:-. Dom verkar inte tänka betala tillbaka "Service Fee" på 950:-.

Om dom bokar om min eurobonus-biljett (även om det bar vara en 10 min ändring) och frågar om jag vill acceptera nya biljetterna eller avboka resan, då borde jag väl få alla poäng och utlägg tillbaka?

Nu har SAS äntligen återkopplat efter mitt öppnade ärende. Men dom skriver bara att jag ska få tillbaka "Taxes, Fees, Other Charges" på 925:-. Dom verkar inte tänka betala tillbaka "Service Fee" på 950:-.

Om dom bokar om min eurobonus-biljett (även om det bar vara en 10 min ändring) och frågar om jag vill acceptera nya biljetterna eller avboka resan, då borde jag väl få alla poäng och utlägg tillbaka?
Hade mer eller mindre liknade situation för ca 2 veckor sedan och då stod i rutan när jag begärde återbetalning att hela beloppet inkl serviceavgift återbetalas endast om ändringen är mer än en timme. Min ändring var på 10 min och jag fick inte serviceavgiften återbetald. Poäng och voucher kom direkt och skatterna återbetalades först efter ca 12-13 dagar.

Toppen