Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det hakas väldigt lätt upp sig på "hubb" , det jag önskar är att det borde vara tillåtet med feeder för anslutning till langhual oavsett om det är en hubb eller bara en simpel flygplats ifall SAS partner endast trafikerar FCO & MAD.
Det du egentligen efterfrågar är med andra ord möjligheten att mixa klasser.

Du kan absolut boka vidare resa från FCO/MAD om det är i samma klass, men inte annan klass (vilket är möjligt för det som är feeders).

SAS har sagt att mixade klasser är något man jobbar på. När/Om det blir möjligt är väl en annan fråga, skulle inte hålla andan.

Jag tycker att det ser ut som att SAS återigen har gjort små textförändringar i vad som står om partnerbokningar.
Nu står det följande om anslutningsflyg/"feeder":

Jag är rätt säker på att Madrid (alltså syftande på Air Europa) var med där ett tag, om än inte i början. Å andra sidan står det nu "t.ex.", vilket det inte gjorde tidigare, och vilket rimligen innebär att inga andra "större hubbar" är uteslutna. Så Madrid borde vara med, även om det inte nämns. Så i princip även Bukarest, även om TAROM inte har några long haul-rutter? Frågan är vad som gäller för Lissabon? Går det att lägga till SAS-, eller kombinerat SAS- och TAP-anslutningsflyg på en TAP-partnerbokning? Tyvärr är det väl svårt att hävda att t.ex. FRA, MUC, MXP, FCO ska räknas som hubbar eftersom de inte är det för något av de Skyteam-bolag som har rutter dit.
Jag utgår också från att "större hubbar" underförstått gäller Europa, även om det inte står så. :)

Framför allt borde Manchester vara med, Virgin flyger till 5 destinationer därifrån,
dessutom flyger de från Edinburgh till Orlando

Toppen