Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Men hur tänker du nu? Definitionen av en hubb är ju inte att det är en destination för långflygningar. Eller menar du alltså att SAS har hubbar på LAX, SFO, SEA, ATL, MIA, IAD, JFK, EWR, BOS, ORD, YYZ o.s.v.?

Det vore för all del utmärkt om det gick att kombinera och boka om SkyTeam-segment helt fritt i takt med att tillgänglighet dyker upp, och fritt få stoppa in stopovers o.s.v., men så har det ju inte sett ut de senaste åren. Och det är ju tyvärr inte innebörden av texten som jag citerade - "Lägg till anslutningsflyg från nordiska länder till större hubbar (t.ex. Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Amsterdam, Paris, London)". För du läste väl den? Det är väl ingen överraskning att det finns publicerade regler för bonusresor som ibland tyvärr sätter begränsningar och inte alltid är överens med vad man själv skulle vilja?

Men om SAS tolkar "hubbar" i sina egna regler som vilken flygplats som helst som är en destination för långdistansflyg, blir säkert många här glada, inklusive jag själv. Har du rentav själv lyckats med en sådan bokning under SkyTeam-tiden?

Tycker du inte att det borde vara tillåtet med feeder till Madrid eller Rom?

Vill du flyga Air Europa & Aerolinas så är det dit du behöver ta dig, inte CPH exempelvis.

Du har hakat upp dig med "hubbar" , jag försöker bara få fram att det är orimligt att inte kunna lägga till feeder till MAD eller FCO då det är det enda alternativet för vissa flygbolag.

Och det är ju tyvärr inte innebörden av texten som jag citerade - "Lägg till anslutningsflyg från nordiska länder till större hubbar (t.ex. Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Amsterdam, Paris, London)".

Ska man nu vara väldigt petig och faktiskt läsa exakt den text som står där så står det ju inget alls om att det överhuvudtaget ska vara någon form av Skyteam-hubbar heller, utan Rom och Madrid borde absolut kunna räknas in som hubbar även om de inte är det varken för Aerolineas eller någon annat bolag i alliansen.

Nu är det ju såklart inte det de menar, men jag tror att en slutsats vi kan dra är att vi inte kan komma fram till exakt vad som ska gälla enbart genom att detaljstudera semantiken av texten på hemsidan.

Ska snart boka min första partner resa och läste på Reddit där ett antal människor avråder från partner resor och säger att det är väldigt opålitligt. De säger att det inte är alls ovanligt att resor avbokas tätt inpå avresa och att man ofta står strandad.

Då jag aldrig bokat via partner resor så skulle jag vilja höra era tankar, är det verkligen så opålitligt som det påstås?
99,95% av alla awards går enligt plan uran konstigheter.
Det du hör om är de 0.05%när något sliter sig, ingen rapporterar när allt går som det ska.

Skippa Kenyan så är du väldigt safe travels mot avbokningar. Garuda har också lite historia med problem.
Låt inte undantagen diktera hur du bokar och vad som är ett reellt problem.

Vill du flyga Air Europa & Aerolinas så är det dit du behöver ta dig, inte CPH exempelvis.

Du har hakat upp dig med "hubbar" , jag försöker bara få fram att det är orimligt att inte kunna lägga till feeder till MAD eller FCO då det är det enda alternativet för vissa flygbolag.
Man kan tycka vad man vill. Men sas har definierat vad de anser som "hubbar" och var man kan boka feeders. Det är tyvärr inte alla flygplatser ett skyteam bolag flyger longhaul på, även om många säkert skulle vilja det.

Tyvärr vara acceptera reglerna, även om det inte är en "feeder hub" kan man fortfarande boka vidare resa, så länge det finns awards i samma klass.

Nu har du väl fullständigt spårat ur i dina resonemang? Ta dig en god natts sömn och läs sedan innantill i SAS texter. Tyvärr kommer inte vad jag tycker borde vara tillåtet att hjälpa dig minsta lilla om du har med SAS kundtjänst att göra. Herre jösses.

Ska man nu vara väldigt petig och faktiskt läsa exakt den text som står där så står det ju inget alls om att det överhuvudtaget ska vara någon form av Skyteam-hubbar heller, utan Rom och Madrid borde absolut kunna räknas in som hubbar även om de inte är det varken för Aerolineas eller någon annat bolag i alliansen.

Nu är det ju såklart inte det de menar, men jag tror att en slutsats vi kan dra är att vi inte kan komma fram till exakt vad som ska gälla enbart genom att detaljstudera semantiken av texten på hemsidan.
Du tror inte att det kan vara en ledtråd att det är regler för Eurobonus-bokning med partnerbolag vi pratar om? Således kanske det kan underlätta om det är en "större hub" för något av dessa bolag, snarare än för något annat bolag i en annan allians? :)

Man kan tycka vad man vill. Men sas har definierat vad de anser som "hubbar" och var man kan boka feeders. Det är tyvärr inte alla flygplatser ett skyteam bolag flyger longhaul på, även om många säkert skulle vilja det.

Tyvärr vara acceptera reglerna, även om det inte är en "feeder hub" kan man fortfarande boka vidare resa, så länge det finns awards i samma klass.
Fast saken här är ju att SAS inte definierat vad som är hubbar. Tidigare gjorde man det med att publicera en lista, men nu säger man att listan bara är exempel. Så, vad som är en hubb och inte är numera oklart.

Toppen