Mr Planning
Medlem
Men hur tänker du nu? Definitionen av en hubb är ju inte att det är en destination för långflygningar. Eller menar du alltså att SAS har hubbar på LAX, SFO, SEA, ATL, MIA, IAD, JFK, EWR, BOS, ORD, YYZ o.s.v.?
Det vore för all del utmärkt om det gick att kombinera och boka om SkyTeam-segment helt fritt i takt med att tillgänglighet dyker upp, och fritt få stoppa in stopovers o.s.v., men så har det ju inte sett ut de senaste åren. Och det är ju tyvärr inte innebörden av texten som jag citerade - "Lägg till anslutningsflyg från nordiska länder till större hubbar (t.ex. Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Amsterdam, Paris, London)". För du läste väl den? Det är väl ingen överraskning att det finns publicerade regler för bonusresor som ibland tyvärr sätter begränsningar och inte alltid är överens med vad man själv skulle vilja?
Men om SAS tolkar "hubbar" i sina egna regler som vilken flygplats som helst som är en destination för långdistansflyg, blir säkert många här glada, inklusive jag själv. Har du rentav själv lyckats med en sådan bokning under SkyTeam-tiden?
Tycker du inte att det borde vara tillåtet med feeder till Madrid eller Rom?
Vill du flyga Air Europa & Aerolinas så är det dit du behöver ta dig, inte CPH exempelvis.
Du har hakat upp dig med "hubbar" , jag försöker bara få fram att det är orimligt att inte kunna lägga till feeder till MAD eller FCO då det är det enda alternativet för vissa flygbolag.