Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hade bokat en resa till CGK och försökte i efterhand lägga till ben till både SIN och BKK utan framgång, även på benet som skulle läggas till hem så gick det inte. Funkar HUACA eller är det kört?

Hade bokat en resa till CGK och försökte i efterhand lägga till ben till både SIN och BKK utan framgång, även på benet som skulle läggas till hem så gick det inte. Funkar HUACA eller är det kört?
Om det var med Garuda så brukar de ha rätt mycket married segments som ibland går att ta sig förbi och ibland inte.

Tänkte boka bonusresa cdg-ptp (eller fdf).
Awardfares och sas egna visar massor av avgångar olika dagar. Ringer in. Säkert ringt 10 ggr och varenda en ser vara en viss avgång de olian dagarna. Well OK det går väl.. Men hemresan.. Alla agenterna ser platserna på hemresan men Så fort de försöker låsa platserna får de bara 'no seats and waitlist closed'. Flera olka datum hem. Ingen lyckas lösa det. De ser platserna men går ej att boka. Dessutom ser sökverktygen fler avgångar än agenterna.. Surt surt.

Tänkte boka bonusresa cdg-ptp (eller fdf).
Awardfares och sas egna visar massor av avgångar olika dagar. Ringer in. Säkert ringt 10 ggr och varenda en ser vara en viss avgång de olian dagarna. Well OK det går väl.. Men hemresan.. Alla agenterna ser platserna på hemresan men Så fort de försöker låsa platserna får de bara 'no seats and waitlist closed'. Flera olka datum hem. Ingen lyckas lösa det. De ser platserna men går ej att boka. Dessutom ser sökverktygen fler avgångar än agenterna.. Surt surt.
Det är "spök" platser.

Tjena,
Jag ska boka min första Bonusresa och har hittat en bra utresa från Arlanda. Jag är lite short om poäng att boka hemresan nu men kan lägga till den om ett par veckor men är lite rädd att den "perfekta" utresan försvinner. Det skulle kosta 750kr per biljett att lägga till senare och poängpriset skulle bli det samma som att boka allt direkt, totala 190k.

Nu undrar jag dock, jag kan ju inte boka detta på SAS Partnerhemsida för där kan jag inte lägga till en 2-4-1 för 2 vuxna, 1 barn och 1 spädbarn. Känns bara omständigt och lite rent ut sagt läskigt att ringa in, har varit i kön innan till SAS utan att de ens fattar vad jag ringer om... Men det kanske inte var samma agenster som bokar resor. Hur som helst, tar de isf ut någon avgift när man bokar så? Chatsflights tar ju 1450 per biljett så är egentligen vad folk tycker om det är värt eller om det är bättre att ta tjuren i hornen och ringa in själv? Finns det fällor att undvika isf?

Som alltid ber jag om ursäkt om detta är lyft tidigare men har inte lyckats söka fram detta på forumet.

Toppen