Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjena,
Jag ska boka min första Bonusresa och har hittat en bra utresa från Arlanda. Jag är lite short om poäng att boka hemresan nu men kan lägga till den om ett par veckor men är lite rädd att den "perfekta" utresan försvinner. Det skulle kosta 750kr per biljett att lägga till senare och poängpriset skulle bli det samma som att boka allt direkt, totala 190k.

Nu undrar jag dock, jag kan ju inte boka detta på SAS Partnerhemsida för där kan jag inte lägga till en 2-4-1 för 2 vuxna, 1 barn och 1 spädbarn. Känns bara omständigt och lite rent ut sagt läskigt att ringa in, har varit i kön innan till SAS utan att de ens fattar vad jag ringer om... Men det kanske inte var samma agenster som bokar resor. Hur som helst, tar de isf ut någon avgift när man bokar så? Chatsflights tar ju 1450 per biljett så är egentligen vad folk tycker om det är värt eller om det är bättre att ta tjuren i hornen och ringa in själv? Finns det fällor att undvika isf?

Som alltid ber jag om ursäkt om detta är lyft tidigare men har inte lyckats söka fram detta på forumet.
1. Kommer behöva 2 "separata" bokningar iom fler än 2 pers och vouchers.
2. Ja, dom tar telefonavgift om du kan boka resan online. T ex undviker man telefonavgift om man bokar openjaw eftersom det kan man ej boka online
3. Chatflights avgift är väl det dom tar utöver SAS' egna avgifter? Nån annan kan rätta mig eftersom jag aldrig använt deras tjänst
4. En rekommendation kanske är att dumpa barnen hos föräldrar/svärföräldrar på första bonusresan :p Känns som att det redan är väldigt stressigt för dig

Haha är det så man bemöts när man ha konkreta frågor när man inte vill göra onödiga fel? Barnen ska med, vi har samlat ihop poängen för att spendera föräldraledigheten där nere men ska ta med förslaget till nästa gång.

Så inte stressad, mer snål för att bonusresan kommer ju landa på 10-15k i cash om man blandar in avgifterna och skatter vilket såklart är mycket lägre än att köpa för pengar men också mer än "ett par tusen i skatter och avgifter" som man läst om.

Enl. Chatsflight kommer en resa till Thailand bokas för 114k poäng + 1 2-4-1 om man bokar ditresan nu för familjen. Lägger man till hemresan senare kostar den 76k och ingen extra voucher behövs då den läggs på samma bokning. Kostnaden är 750kr för alla som behöver biljett, ej spädbarnet då.

Det kanske är värt att slippa mödan själv men nu har folk chansen att lite lätt berätta om det är omständigt eller inte att ringa in för en som aldrig gjort det.

Haha är det så man bemöts när man ha konkreta frågor när man inte vill göra onödiga fel? Barnen ska med, vi har samlat ihop poängen för att spendera föräldraledigheten där nere men ska ta med förslaget till nästa gång.

Så inte stressad, mer snål för att bonusresan kommer ju landa på 10-15k i cash om man blandar in avgifterna och skatter vilket såklart är mycket lägre än att köpa för pengar men också mer än "ett par tusen i skatter och avgifter" som man läst om.

Enl. Chatsflight kommer en resa till Thailand bokas för 114k poäng + 1 2-4-1 om man bokar ditresan nu för familjen. Lägger man till hemresan senare kostar den 76k och ingen extra voucher behövs då den läggs på samma bokning. Kostnaden är 750kr för alla som behöver biljett, ej spädbarnet då.

Det kanske är värt att slippa mödan själv men nu har folk chansen att lite lätt berätta om det är omständigt eller inte att ringa in för en som aldrig gjort det.
Om du har kontaktat chatflights borde du följa deras rekommendationer. Eller vill du ha hjälp gratis på alla håll?

Du ska slippa telefonavgiften eftersom voucher inte kan användas digitalt när du har småbarn i bokningen. Ring in och testa, det är inte så svårt! Skriv mer flygnummer, datum och tider i förväg och ha pass-, kort- och Eurobonus-uppgifter redo.

Det enda du behöver ta ställning till är om du vill betala ett par tusen i ombokningskostnad för att kunna säkra upp utresan redan nu.

Toppen