Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag bokade en resa med Aerolinas från FCO, pratade med en som verkade mycket kunnig,
han sa att eftersom FCO inte räknas som nav så går det inte att lägga till anslutningsflyg för 150kr,
men om jag när jag bokar lägger till en sträcka till ett nav (t.ex. FCO-AMS eller FCO-CDG) så
kan jag sedan lägga till till anslutningsflyg till AMS respektive CDG osv. för 150kr)
Listigt om det stämmer. (fast samtidigt idiotiskt krångligt)

Fast då tillkommer väl ändå en ombokningsavgift på 750 för att lägga till FCO-AMS/CDG? Så finns det någon annan FCO-XXX-ARN (eller var du nu vill starta/sluta din resa) så är det väl lika bra att boka om till den direkt? Enda skillnaden är väl i det fall då man vill lägga till feeder i annan kabinklass....

Fast då tillkommer väl ändå en ombokningsavgift på 750 för att lägga till FCO-AMS/CDG? Så finns det någon annan FCO-XXX-ARN (eller var du nu vill starta/sluta din resa) så är det väl lika bra att boka om till den direkt? Enda skillnaden är väl i det fall då man vill lägga till feeder i annan kabinklass....
Jag tolkade @Homer som att han menade boka EZE-FCO-AMS/CDG/LHR i grundbokningen, för att sedan kunna lägga till feeder á 150kr.

Jag tolkade @Homer som att han menade boka EZE-FCO-AMS/CDG/LHR i grundbokningen, för att sedan kunna lägga till feeder á 150kr.

Just så

Så om man vill boka
ARN-MAN-LAS
men vid bokningstillfället bara hittar platser MAN-LAS men inte ARN-MAN
kan man i stället boka AMS-MAN-LAS och därefter, om man senare hittar platser, lägga på ARN-AMS för 150kr/pp.
Om man däremot bara bokar MAN-LAS kostar det 750kr pp att senare lägga på ARN-MAN

(Virgin har säkert fler longhaulflighter från MAN än vad SAS har från OSL och ARN tillsammans, men det gör dem inte till ett nav enligt SAS logik)

Last edited:
Just så

Så om man vill boka
ARN-MAN-LAS
men vid bokningstillfället bara hittar platser MAN-LAS men inte ARN-MAN
kan man i stället boka AMS-MAN-LAS och därefter, om man senare hittar platser, lägga på ARN-AMS för 150kr/pp.
Om man däremot bara bokar MAN-LAS kostar det 750kr pp att senare lägga på ARN-MAN

(Virgin har säkert fler longhaulflighter från MAN än vad SAS har från OSL och ARN tillsammans, men det gör dem inte till ett nav enligt SAS logik)

Vad jag vet sen tidigare så räknar inte SAS med att MAN är LON (LCY,LHR, LGW) för att lägga till Feeder tyvärr men annars borde det stämma.

Men kan man lägga till ett "ben" från AMS i samma bokning även om du bara hittat MAN-XXX och inte AMS-MAN-XXX initialt? Blir det inte ombokningsavgift då iaf?

som @Mr Basic Basic tolkade det här

Last edited:
Jag har bokat en resa för två personer (med 2-1 voucher), går det att ringa in och endast avboka för en person eller kommer jag behöva avboka hela bokningen?

Toppen