Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag bokar i princip endast poängresor med partners och har därför rätt dålig koll på hur bokning av SAS egna bosnusresor fungerar. Ber därför om ursäkt om detta är avhandlat flera gånger tidigare.

Mitt problem är att jag har bokat en utresa (SAS med flypremium) och letar nu efter en retur. När jag söker på SAS hemsida hittar jag en hemresa om jag söker tur och retur men inte om jag söker på samma datum endast på returen. Är detta normalt? Det kan väl inte vara married segments mellan ut- och hemresa?

Får även ofta redan den röda bannern med "Oops something went wrong..."
såg detta på BKK rutten i höstas, då fanns det mycket färre avgångar på BKK-CPH är om man sökte CPH-BKK-CPH

Vet du varför det var så? Jag tycker det verkar vara en ren teknisk begränsning snarare än regler som ställer till det. Problemet är väl att resor släpps vid midnatt och man riskerar att missa dom om man måste ringa in.
Har för mig att jag läste att det var någon form av överrenskommelse med Korean Air men kan inte minnas vart jag läste det. Alltså att SAS inte fick sälja en viss typ av resa. Som sagt väldigt svagt minne av detta.

Toppen