Hej! Utgår ifrån att du tänker använda Eurobonuspoäng.Försöker hitta en resa till nästa vinter för två personer för att åka till värmen. Vilka flygbolag är det som brukar släppa minst 2 biljetter i business på sina rutter?
Utbudet ser ju ut att finnas men det störs ju något av de bolag som antingen bara släpper en biljett eller har dubbla poängpriser. Hade underlättat om man kan filtrera ut dessa direkt![]()
Och Saudia släpper bara en plats i C, så den åker med.Hej! Utgår ifrån att du tänker använda Eurobonuspoäng.
Detta blir ett fragmentariskt och anekdotiskt svar, det finns garanterat andra här som kan ge en mer fullödig bild.
Mitt förslag är att kolla på awardfares, filtrera på 2 personer och businessclass för att se vad andra har sökt fram (då ser du vilka som har två platser). Där finns också lite informativa blogginlägg. De flygbolag som tar dubbelt betalt i poäng är Air Europa, China Airlines och Vietnam Airlines. På awardfares kan du sedan filtrera bort dessa bland resultat.
För egen del har jag lyckats boka resor till värmen (olika tider på året dock) med Kenya Airways (begränsat nöjd, men det är en annan diskussion), KLM och Air France.
Samma nummer, du blir prioriterad i kön bara.Vad är den senaste konsensusen om bästa nummer att ringa vid award-bokning/ändring? Ordinarie kundsupport eller Diamantsupport?
Nja...Jag är beredd att hålla med om att det kan vara samma kö (vet ej men låter rimligt)Samma nummer, du blir prioriterad i kön bara.
Ryktet säger att Diamond också ska sållas till mer erfarna medarbetare, inte bara prioriteras. Men ja, olika nummer/öppettider.Samma nummer, du blir prioriterad i kön bara.
Jag frågade om detta på Diamond eventet. Man får prioritet i kön och om det är under arbetstid och kön inte är för lång så kopplas man till medarbetare på SAS priority customer service, annars hamnar man först i kön på vanliga linjen, varpå jag sa att de borde ha ett val där man kan säga att jag vill vänta på en erfaren.Ryktet säger att Diamond också ska sållas till mer erfarna medarbetare, inte bara prioriteras. Men ja, olika nummer/öppettider.