Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Försöker hitta en resa till nästa vinter för två personer för att åka till värmen. Vilka flygbolag är det som brukar släppa minst 2 biljetter i business på sina rutter?
Utbudet ser ju ut att finnas men det störs ju något av de bolag som antingen bara släpper en biljett eller har dubbla poängpriser. Hade underlättat om man kan filtrera ut dessa direkt :)
Hej! Utgår ifrån att du tänker använda Eurobonuspoäng.
Detta blir ett fragmentariskt och anekdotiskt svar, det finns garanterat andra här som kan ge en mer fullödig bild.
Mitt förslag är att kolla på awardfares, filtrera på 2 personer och businessclass för att se vad andra har sökt fram (då ser du vilka som har två platser). Där finns också lite informativa blogginlägg. De flygbolag som tar dubbelt betalt i poäng är Air Europa, China Airlines och Vietnam Airlines. På awardfares kan du sedan filtrera bort dessa bland resultat.
För egen del har jag lyckats boka resor till värmen (olika tider på året dock) med Kenya Airways (begränsat nöjd, men det är en annan diskussion), KLM och Air France.

Hej! Utgår ifrån att du tänker använda Eurobonuspoäng.
Detta blir ett fragmentariskt och anekdotiskt svar, det finns garanterat andra här som kan ge en mer fullödig bild.
Mitt förslag är att kolla på awardfares, filtrera på 2 personer och businessclass för att se vad andra har sökt fram (då ser du vilka som har två platser). Där finns också lite informativa blogginlägg. De flygbolag som tar dubbelt betalt i poäng är Air Europa, China Airlines och Vietnam Airlines. På awardfares kan du sedan filtrera bort dessa bland resultat.
För egen del har jag lyckats boka resor till värmen (olika tider på året dock) med Kenya Airways (begränsat nöjd, men det är en annan diskussion), KLM och Air France.
Och Saudia släpper bara en plats i C, så den åker med.

Samma nummer, du blir prioriterad i kön bara.
Nja...Jag är beredd att hålla med om att det kan vara samma kö (vet ej men låter rimligt)

Samma nummer är det däremot ej.

1768923893097.png

Ryktet säger att Diamond också ska sållas till mer erfarna medarbetare, inte bara prioriteras. Men ja, olika nummer/öppettider.
Jag frågade om detta på Diamond eventet. Man får prioritet i kön och om det är under arbetstid och kön inte är för lång så kopplas man till medarbetare på SAS priority customer service, annars hamnar man först i kön på vanliga linjen, varpå jag sa att de borde ha ett val där man kan säga att jag vill vänta på en erfaren.

Hur gör man smidigast om man är utomlands (Thailand), vill boka hemresa och behöver lägga till feeder via telefon men ändå bli prioriterad i telefonkön (Guld status) utan att ha en telefonräkning på 1000tals kronor. Vill se till att SAS ser att man ringer från sitt inlagda nummer för prio, men göra det via någon smart lösning. Skype och liknande så kommer det väl vara ett annat nummer som SAS ser när man ringer in? Någon som har erfarenhet?

På Star Alliance tiden var det möjligt att under vissa omständigheter få ytterligare ett segment (kanske två) utöver de angivna åtta om de extra segmenten var anslutning från närmaste hub, ex om det behövdes ARN-LLA.
Är det möjligt nu eller är det strikt 8 segment som gäller? Kan inte dra mig till minnes att jag sett ngn Skyteambokning med mer än 8 segment.

Toppen