Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ja, så länge voucher giltig. 60% av t/r priset på bokn 1.
Inga problem att boka biz utresa och eco hem (enligt reglerna, kanske inte alltid så lätt m helpdesk )
Okej, en del av hemresan är tänkt i biz? Problem?
Blir det totala poängpriset lika mycket som om jag skulle bokat allt på en gång?

Okej, en del av hemresan är tänkt i biz? Problem?
Blir det totala poängpriset lika mycket som om jag skulle bokat allt på en gång?
Nej inga problem bara för dig att känna till så att du kan säkerställa att du i slutändan betalar rätt antal EBB .
Sedan , du kan boka Biz ut och Eco hem men har för mig att samtliga ben måste vara i samma resklass (bortsett från feeder som på Biz-resor kan vara i lägre klass).

Går det att boka CPH-JFK (business SAS) utresa
Hemresa BOS-LHR (business Virgin), LHR-CPH (SAS ekonomi) hemresan rings in ett par dagar senare?

Hemresa BOS-LHR (business Virgin), LHR-CPH (SAS ekonomi) hemresan rings in ett par dagar senare?
Ja, men kostar som partnerresa pga Virgin-benet. Så rekommendationen är att boka även utresan som partneraward, även om det bara är SAS då, för att garantera tillgänglighet och undslippa att de måsta "boka om".

Okej, så då borde jag boka av min CPH-JFK & boka den där istället?
Om jag hittar allt med SAS hem också skulle jag kunna göra det till en ren SAS resa då med lägre poäng?
Om du hittar hemresa i SAS egna Awardsök så är det lättare att sy ihop med din existerande bokning som jag tolkar du gjort som en SAS Award bokning, OCH ja det är billigare poängpris.
Och har du FlyPremium så är det ännu sötare.

Jag skulle inte avboka det du har, utan se vad som kommer upp och agera enligt det.
Ett annat sätt, ifall du har poäng/vouchers över, är att boka enkelresor.

4. Förstår inte riktigt, menar du att dom alltid erbjuder en hemresa om man bokar en utresa? Kan du utveckla lite är du bussig :p
Nej så menar jag inte, jag menar att du inte behöver hitta en T&R direkt i söket. Om du lyckas hitta de flygningar som krävs, i form av enkelresor (exvis du hittar CDG-SJO och SJO-CDG eller MIA-CDG), så kan du normalt få dessa bokade som en T&R när du ringer in.

Det där går inte då det blir dubbel open jaw när du bokar.

Ska det fungera måste LHR-CPH läggas på samtidigt som hemresan bokas, ska inte gå lägga på senare om agenten följer de regler som finns för Awards.

Toppen