Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Högg BKK precis, bokade 4 pax i samma bokning, visst ska SAS kunna bryta ut bokningen och lägga på vouchers (kan ju som sagt inte boka mer än 2 per voucher)?

Anledningen till att jag gjorde en bokning istället för två var att välja sittplats gratis, vilket inte fungerar trots att mitt guld ligger inne...?
guldkosta.png

Enligt SAS Chatt ingår inte längre fri sittplats för EBG förutom domestic...? Kan dock inte hitta något om det på deras hemsida.

"Yes, in this case free seating as a Gold member was recently update on the website and you can on get the benefit when travelling domestic flights for only for intercontinental its no longer free of charge."

Enligt SAS Chatt ingår inte längre fri sittplats för EBG förutom domestic...? Kan dock inte hitta något om det på deras hemsida.

"Yes, in this case free seating as a Gold member was recently update on the website and you can on get the benefit when travelling domestic flights for only for intercontinental its no longer free of charge."
Bokade fritt på en resa till BKK för 3 säten senast idag med EBG.

Det är alltid kul när kundtjänst bara hittar på grejer. Det är samma sak med andra flygbolag. Man ber dem skicka över relevant länk och så får man till svar att "du får själv söka på webben".

Högg BKK precis, bokade 4 pax i samma bokning, visst ska SAS kunna bryta ut bokningen och lägga på vouchers (kan ju som sagt inte boka mer än 2 per voucher)?

Anledningen till att jag gjorde en bokning istället för två var att välja sittplats gratis, vilket inte fungerar trots att mitt guld ligger inne...?
Visa bifogad bild 170572
På SAS resor ska det gå att applicera 2 vouchers i samma bokning

Vart i hela världen söker man Sky Team Buissness? Har en 2-4-1 som jag vill använda på någon long-haul. Flexibel under andra halvan 2026. Hittar ingenting på sas.se
Är din fråga var man söker, eller hittar du helt enkelt inte de resor du önskar?
Eller valfri tredjepartstjänst.

Bokat en ARN-BKK-bokning där hemresan är i Premium och det är lite lång väntan i CPH. Inte katastrof men tänkte försöka hålla koll på om det kommer ut några bonusbiljetter på någon av de tidigare avgångarna och ta en om bokningsavgift isåfall.

Men är det tillgänglighet i Business bonus jag ska kolla på då?
Som jag tolkar det så är det business-platser men utan mat (bokningsklass F, service W)?
Brukar detta gå att lösa online eller är det bäst ringa in om det dyker upp något?

Om det dyker upp ekonomi-platser så behöver jag avboka sista benet och lägga på feeder? 750+150 kr?

Toppen