Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej!

Jag blir inte klok på bokning av Awardresa med Skyteam. Det funkade bra med Star Alliance och jag bokade flera resor med LH i business. Nu hittar jag inga alls på SAS hemsida. De jag får upp är i ekonomi. Jag ser på awardfares att det finns business i AF/KLM men får ej upp i SAS sökning. Hur ska man gå tillväga?
Söker du på AF/KLM i awardfares?

Hej,

Någon som har koll på ifall det går att använda en Amex 2-4-1 voucher på en enkelresa med 2 vuxna + 1 barn där man betalar fullpris för barnet? Om man ringer in dvs

Hej,

Någon som har koll på ifall det går att använda en Amex 2-4-1 voucher på en enkelresa med 2 vuxna + 1 barn där man betalar fullpris för barnet? Om man ringer in dvs
Det går men det blir två bokningar.
Enklast är att ringa in så bokar dom alla tre (så att platserna inte försvinner) sen delar bokningen i två och applicerar voucher på bokningen med två pers.

Hej,

Är det en SAS-award eller Sky Team-Award?

Det går men det blir två bokningar.
Enklast är att ringa in så bokar dom alla tre (så att platserna inte försvinner) sen delar bokningen i två och applicerar voucher på bokningen med två pers.
Tillåter man att barnet hamnar på egen bokning?

Tillåter man att barnet hamnar på egen bokning?
Om det är en skyteam award så spelar det ju ingen roll eftersom priset är samma. Men enligt agenten jag pratade med senast så är det inga problem (dom noterar bara att vuxen finns på annan PNR), jag har dock inte testat eftersom bokningen jag gjorde var en skyteam award.

Toppen