Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har försökt boka anslutning från och till CDG men fått svaret att platserna inte är tillgängliga som feeder bara som nya bokningar,
jag hade flera alternativ men de sa att det gällde alla flyg med AF bara SASS gick att boka
Jag har haft samma problem och det slutade med att jag fick köpa en separat biljett hem från CDG.

Jag frågade de från kundtjänst på Diamond eventet om detta stämmer eller är okunskap. Det sa att det stämmer, vissa flyg går inte att lägga till på befintliga bokningar. Det styrs tydligen av revenue management och på samma sätt som det kan dyka upp bonusplatser på flyg som det inte finns idag så kan detta ändras men bara kundtjänst som kan se det. Det verkar dock ovanligt så om jag var du skulle jag ha börjat titta på alternativa lösningar.

Menar du ovanligt som att det inte öppnas upp för ombokningar närmare inpå?
Precis, AF/KLM verkar ju inte öppna upp platser nära inpå så som det ofta såg ut inom *A.

Jag bokade 11månader före, bonusplatser på anslutningsflyget dök upp runt 10mån före och fanns kvar till 2-3 veckor innan.
Ringde till SAS ungefär en gång per månad och kollade men fick alltid samma svar "jag kan se tillgänglighet på flyget men det är endast för nybokning".
Sen är ju det bara en datapunkt, mycket möjligt att jag hade otur.

Jag tycker oavsett att det är orimligt att revenue management kan bestämma sånt. Dom borde enbart sätta antal bonusplatser.
Förstår inte heller riktigt poängen med en sån begränsning, får dom mer betalt för någon som åker till paris och stannar där än om det är anslutning?

• Gilla
Reactions: hco
När jag tittar på min bokning som fått feeders i ekonomi bokade, så ser det ut så här i SAS-appen ? Antar att Fare Family Name på business-benen inte är något att oroa sig över? :D
IMG_6515.PNG

Någon som gjort en (om)bokning senaste dagarna där biljetten lagts i kö för omskrivning och som kan rapportera om hur länge det tagit att få biljetter utställda?

Ombokade torsdag morgon, sedan dess har tre (!) olika agenter ringt upp för att första agenten missat att spara kortuppgifterna korrekt i bokningen. Igår aurocancellerades ett av flygen i bokningen men det gick som tur var att lägga in igen. Ligger enligt senaste agenten (i morse) på ”snabbkö” och ska tas i turordning men har fortfarande inte hört något.

Hej!

Jag blir inte klok på bokning av Awardresa med Skyteam. Det funkade bra med Star Alliance och jag bokade flera resor med LH i business. Nu hittar jag inga alls på SAS hemsida. De jag får upp är i ekonomi. Jag ser på awardfares att det finns business i AF/KLM men får ej upp i SAS sökning. Hur ska man gå tillväga?

Toppen