Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej! Hade bokat en bonusresa med mellanlandning på LHR där flyget från LHR blev tidigarelagt så pass mycket att mellanlandningstiden blev för kort (1h 15m och minsta tillåtna tid är 1h 30m...)

Söndag ARN-OSL (20:20-21:20)
Måndag OSL-LHR (07:50-09:35)
Måndag LHR-MCO (10:50-15:25)

Det enda passande bonusflyget vi hittat är CPH-LHR och när vi ringde och kollade om det skulle funka så sa kundtjänsten att det skulle gå bra att spara denna CPH-LHR bokning (utan att göra en biljettering) så vi kunde avvakta om det dyker upp någon feeder ARN-CPH. Då skulle vi inte behöva betala för feeder ARN-CPH. Men jag är osäker på om kundtjänsten har rätt - kan en bokning ligga "sparad/obiljetterad" så länge (till Februari)? Just nu ser vi CPH-LHR flyget i vår bokning (tillsammans med de existerande flygen).

Hej! Hade bokat en bonusresa med mellanlandning på LHR där flyget från LHR blev tidigarelagt så pass mycket att mellanlandningstiden blev för kort (1h 15m och minsta tillåtna tid är 1h 30m...)

Söndag ARN-OSL (20:20-21:20)
Måndag OSL-LHR (07:50-09:35)
Måndag LHR-MCO (10:50-15:25)

Det enda passande bonusflyget vi hittat är CPH-LHR och när vi ringde och kollade om det skulle funka så sa kundtjänsten att det skulle gå bra att spara denna CPH-LHR bokning (utan att göra en biljettering) så vi kunde avvakta om det dyker upp någon feeder ARN-CPH. Då skulle vi inte behöva betala för feeder ARN-CPH. Men jag är osäker på om kundtjänsten har rätt - kan en bokning ligga "sparad/obiljetterad" så länge (till Februari)? Just nu ser vi CPH-LHR flyget i vår bokning (tillsammans med de existerande flygen).
Beror väl på hur länge bokningen kan stå utan att uppfylla MCT. Annars kolla ifall Virgin har möjlighet att boka om till revenue ARN-SAS åt er :p

I SAS egna regler exemplifierar de feeder med två ben:

Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.

Källa:

Jag har försökt boka anslutning från och till CDG men fått svaret att platserna inte är tillgängliga som feeder bara som nya bokningar,
jag hade flera alternativ men de sa att det gällde alla flyg med AF bara SASS gick att boka

Toppen