Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

En sista fråga, har sökt men är inte 100 på att jag förstått vad som gäller ang. SAS Ekonomi premium som en del av en 2-4-1

Anta att ett ben är CPH-EWR i Ekonomi Premium så går den inte att kombinera med varken Ekonom eller Business LGA/JFK-MIA med Delta?
Det är som går att addera är t.ex ARN-CPH i Ekonomi (feeders/matarflyg)

En sista fråga, har sökt men är inte 100 på att jag förstått vad som gäller ang. SAS Ekonomi premium som en del av en 2-4-1

Anta att ett ben är CPH-EWR i Ekonomi Premium så går den inte att kombinera med varken Ekonom eller Business LGA/JFK-MIA med Delta?
Det är som går att addera är t.ex ARN-CPH i Ekonomi (feeders/matarflyg)
Det finns Sas award(bara sas metal)
Och Skyteam Award - "alla" (undantag finns) skytembolag.

Sas Award innebär att man kan flyga plus/premium.
Skyteam award innebär förutom högre pris (även på sas sträckorna) att endast ekonomi och business är tillgängligt.

Så bokar du Premium är du "låst" till Sas och deras flygningar. bokar du ekonom/business så kan du såldes boka det som en skyteam award och kombinera med partners.

Resa med Air France, tarom visar mitt Flying Blue nummer, som jag aldrig angett?, har försökt ändra till Eurobonus
men får felmeddelande hela tiden.
Har provat med EB, EBG, SK och även numret utan prefix

Resa med Air France, tarom visar mitt Flying Blue nummer, som jag aldrig angett?, har försökt ändra till Eurobonus
men får felmeddelande hela tiden.
Har provat med EB, EBG, SK och även numret utan prefix
Var du inloggad när du bokade?
Försök ändra till EB genom att ringa eller kontakta Air France via Whatsapp?

Varje gång jag försökt ändra får jag en e-post med rubriken Changes to passenger information
därefter visas både mitt Eurobonus och mitt Flying Blue nummer.

mitt resesällskap som inte haft något att göra med bokningen har råkat ut för samma sak, Flying Blue nummer finns inlagt.

Last edited:
Toppen