Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ombokning är ju per person och ändringstillfället, förstår inte var ombokning #2 skulle komma ifrån?
De ville avboka ARN-AMS-CDG först (ombokning 1) sen boka ARN-CDG (ombokning 2).

Lite oklart, andra agenten satte mig på hold in i kön igen och tredje agenten sa att de skulle kosta 250kr att ändra. Högst oklart.
 
De ville avboka ARN-AMS-CDG först (ombokning 1) sen boka ARN-CDG (ombokning 2).

Lite oklart, andra agenten satte mig på hold in i kön igen och tredje agenten sa att de skulle kosta 250kr att ändra. Högst oklart.
Om CDG-SIN är business och ARN-CDG är ekonomi så måste de först boka business benet som då kostar en ändring. Sen måste de lägga på feeder efter det då den är i annan klass och därmed inte går lägga till direkt.

Så följer man regelverket blir det 750 för ombokning och sen 150 för tillägg av feeder.
 
Hej! En lite halvlång historia som jag gjort i en jävla massa steg:

1. Bokade award till CDG-CPT-NBO-AMS-ARN i ett första steg. Planen var att lägga till feeders efterhand.

2. Kenya ställde in CPT-AMS. Ringde SAS gick inte att göra något. Tog kontakt med Kenya som tog fram ny rutt. Denna fick biljettklass Z och på min biljett stod det: Endorsement/Restrictions: INVOL REROUTE SAS SKY AWARD RBKNG RESTRICTIONS. Någon dag senare la jag till feeder hem från ARN-OSD. Det gick bra.

3. När bonusplatser för OSD-ARN-CDG dök upp tänkte jag lägga till dessa, det gick inte då Kenyas biljett inte vara en bonusbiljett, ombads att kontakta SAS när bonusbiljetter dök upp från CDG-NBO-AMS för att lägga till dessa annars går det inte att göra något i bokningen. Hela resan såg ju korrekt ut ändå i appen trots att inget var biljetterat..

4. Air France ändrar avgångstiden. Får ett förslag på ny rutt direkt i SAS-appen. Jag godkänner detta men fortfarande ingen ny biljett. OBS här står de feeders jag försökt lägga till i det tidigare skedet, dvs OSD-ARN-CDG.

5. Förra veckan ringer jag till SAS som säger att det måste ta kontakt med Kenya för att få detta att fungera. Hör inget mer så klart trots löften om att bli uppringd i måndags.

6. Ringer idag utan några förväntningar över huvud taget. Pratar med engelsktalande person som tar kontakt med sin support. I samtalet får jag PDF med nya biljetter där allting är med och stämmer.

Om du orkat läs ända hit kommer mina följfrågor:

1. Kan man lita på att detta är klappat och klart nu? Går det att säkerställa på något vis?

2. Skatterna var ju högre initialt men jag vet inte om det blivit rätt, det kostade 0 kr för mig att få detta ändrat känns ändå som att skatterna borde räknas om och SAS betala tillbaka? Hur säkerställer jag att det blivit rätt? Eller ska jag skit i det och bara gilla läget?

På biljetten jag fick står det: Endorsement/Restrictions: INVOL REROUTE DUE TO TK
 
Ringde in och bokade en open jaw bonusresa med KLM häromveckan. Ser nu att service fee blev 850kr per person. Borde det inte endast bli 450kr då bokning online inte var möjlig?
 
Har en SAS award EWR-CPH. Fanns inte vidare till ARN så bokade separat från Malmö. Sökte nu CPH-ARN och får upp ett alternativ via GOT, skall jag kunna haka på den istället om jag ringer in?
 
Ringde in och bokade en open jaw bonusresa med KLM häromveckan. Ser nu att service fee blev 850kr per person. Borde det inte endast bli 450kr då bokning online inte var möjlig?
Kan tycka det.
1758143049004.png
 
Hej! En lite halvlång historia som jag gjort i en jävla massa steg:

1. Bokade award till CDG-CPT-NBO-AMS-ARN i ett första steg. Planen var att lägga till feeders efterhand.

2. Kenya ställde in CPT-AMS. Ringde SAS gick inte att göra något. Tog kontakt med Kenya som tog fram ny rutt. Denna fick biljettklass Z och på min biljett stod det: Endorsement/Restrictions: INVOL REROUTE SAS SKY AWARD RBKNG RESTRICTIONS. Någon dag senare la jag till feeder hem från ARN-OSD. Det gick bra.

3. När bonusplatser för OSD-ARN-CDG dök upp tänkte jag lägga till dessa, det gick inte då Kenyas biljett inte vara en bonusbiljett, ombads att kontakta SAS när bonusbiljetter dök upp från CDG-NBO-AMS för att lägga till dessa annars går det inte att göra något i bokningen. Hela resan såg ju korrekt ut ändå i appen trots att inget var biljetterat..

4. Air France ändrar avgångstiden. Får ett förslag på ny rutt direkt i SAS-appen. Jag godkänner detta men fortfarande ingen ny biljett. OBS här står de feeders jag försökt lägga till i det tidigare skedet, dvs OSD-ARN-CDG.

5. Förra veckan ringer jag till SAS som säger att det måste ta kontakt med Kenya för att få detta att fungera. Hör inget mer så klart trots löften om att bli uppringd i måndags.

6. Ringer idag utan några förväntningar över huvud taget. Pratar med engelsktalande person som tar kontakt med sin support. I samtalet får jag PDF med nya biljetter där allting är med och stämmer.

Om du orkat läs ända hit kommer mina följfrågor:

1. Kan man lita på att detta är klappat och klart nu? Går det att säkerställa på något vis?

2. Skatterna var ju högre initialt men jag vet inte om det blivit rätt, det kostade 0 kr för mig att få detta ändrat känns ändå som att skatterna borde räknas om och SAS betala tillbaka? Hur säkerställer jag att det blivit rätt? Eller ska jag skit i det och bara gilla läget?

På biljetten jag fick står det: Endorsement/Restrictions: INVOL REROUTE DUE TO TK


Är du ticketed så ska allt vara Gucci. Skatterna är en halv manuell process som är helt separat som du ej behöver tänka på. Du kan kolla att biljetten ser rätt ut på de olika flygbolagens Manage My Booking funktioner.
 
Jag är ny på det här med awardresor med SAS partners och behöver lite tips.
Vill åka till Denpenasar från Arlanda under oktober. Söker jag via SAS partnersida så hittar jag ingenting, men söker jag via AirFrance hittar jag massor med bonusresor.
Har dock bara Eurobonuspoäng och kan inte boka via AF sida.
Gör jag något fel, eller hur kan jag gå vidare?
 
Toppen