Hej! En lite halvlång historia som jag gjort i en jävla massa steg:
1. Bokade award till CDG-CPT-NBO-AMS-ARN i ett första steg. Planen var att lägga till feeders efterhand.
2. Kenya ställde in CPT-AMS. Ringde SAS gick inte att göra något. Tog kontakt med Kenya som tog fram ny rutt. Denna fick biljettklass Z och på min biljett stod det: Endorsement/Restrictions: INVOL REROUTE SAS SKY AWARD RBKNG RESTRICTIONS. Någon dag senare la jag till feeder hem från ARN-OSD. Det gick bra.
3. När bonusplatser för OSD-ARN-CDG dök upp tänkte jag lägga till dessa, det gick inte då Kenyas biljett inte vara en bonusbiljett, ombads att kontakta SAS när bonusbiljetter dök upp från CDG-NBO-AMS för att lägga till dessa annars går det inte att göra något i bokningen. Hela resan såg ju korrekt ut ändå i appen trots att inget var biljetterat..
4. Air France ändrar avgångstiden. Får ett förslag på ny rutt direkt i SAS-appen. Jag godkänner detta men fortfarande ingen ny biljett. OBS här står de feeders jag försökt lägga till i det tidigare skedet, dvs OSD-ARN-CDG.
5. Förra veckan ringer jag till SAS som säger att det måste ta kontakt med Kenya för att få detta att fungera. Hör inget mer så klart trots löften om att bli uppringd i måndags.
6. Ringer idag utan några förväntningar över huvud taget. Pratar med engelsktalande person som tar kontakt med sin support. I samtalet får jag PDF med nya biljetter där allting är med och stämmer.
Om du orkat läs ända hit kommer mina följfrågor:
1. Kan man lita på att detta är klappat och klart nu? Går det att säkerställa på något vis?
2. Skatterna var ju högre initialt men jag vet inte om det blivit rätt, det kostade 0 kr för mig att få detta ändrat känns ändå som att skatterna borde räknas om och SAS betala tillbaka? Hur säkerställer jag att det blivit rätt? Eller ska jag skit i det och bara gilla läget?
På biljetten jag fick står det: Endorsement/Restrictions: INVOL REROUTE DUE TO TK