Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Måste vara/varit nån ändring/uppdatering på gång, alternativt nån bugg. Ivf häromdagen var även alla revenueplatser på alla flyg till USA ”fullbokade” framåt sommaren 2026 förutom via LAX.
Ringde till kundtjänst i morse och hörde mig för anledningen till att dessa resor inte dykt upp ännu, men fick givetvis svart "vi vet inte mer än dig i frågan".

Hej! Fick precis en otrevlig överraskning från Garuda som bokat om vår hemresa flera dagar senare. Känns lite hopplöst då SAS lär säga "finns inga bonusplatser" och att ringa till Garudas kundtjänst i Indonesien känns inte heller direkt upplyftande. Någon som har någon erfarenhet om ombokade flyg med Garuda? Tänker att det borde ligga på Garuda att boka om oss till annat flygbolag helst samma dag men åminstone dagen efter. Tack!!

Hej! Fick precis en otrevlig överraskning från Garuda som bokat om vår hemresa flera dagar senare. Känns lite hopplöst då SAS lär säga "finns inga bonusplatser" och att ringa till Garudas kundtjänst i Indonesien känns inte heller direkt upplyftande. Någon som har någon erfarenhet om ombokade flyg med Garuda? Tänker att det borde ligga på Garuda att boka om oss till annat flygbolag helst samma dag men åminstone dagen efter. Tack!!
Deras chatt är väldigt effektiv, så tveka inte att höra av dig dit!

Hej!

Kan jag boka avresan (enkelbiljett) först med 2-4-1. Sedan när jag hittar en returresa tillämpa samma 2-4-1 på returresan? Jag har fått både JA och NEJ som svar här så vore snällt om någon som verkligen vet kan ge mig korrekt svar.
Sitter i samma situation och undrar hur det fungerar i praktiken.
  • Om man gör på det här viset, innebär det en automatisk ombokning med ombokningsavgift (650 kr per person) eller inte?
  • Vad händer med poäng som löpt ut när returresan läggs till? Förverkas dessa?
  • Kan agenterna bara lägga till returbiljetten och dra mellanskillnaden i poäng direkt utan att det blir en ombokning?

:) Äntligen bokat min första SAS Eurobonus resa och med Amex 2-4-1 Voucherna. =)=)
Sittplats i Buissness över atlanten, hur brukar ni med mer erfarenhet göra med den, vad gäller köpa sig den i förväg?.
På hemresan är det med SAS Airbus A330-300 så där blir det så, om jag förstår det rätt att antingen så är det singelsäte vid fönstret eller dubbel i mitten = kan alltid resa sig utan att störa någon annan.
Men på ditresan är det SAS Airbus A321 Long Range och där finns ensamsäte eller dubbelsäte. En vill helst undvika komma innerst vid fönstret och behöva hoppa över/be den passageraren som sitter där att resa sig.
Ni som flugit mycket i buisness med Airbus A 321, kan det vara värt att vänta till platserna kan bokas gratis eller betala de här 1300kr för välja ett säte.
Helst hade det ju varit galant med ett singelsäte.

Ser mycket fram emot att få uppleva Buissness Class för första gången =)=)
a27a2170ff47f107_800x800ar.jpg

• Gilla
Reactions: JPE
På A321 är tron sätena mycket bättre om man reser själv.

Med status får jag välja utan att betala så det är svårt att sätta sig in i valet. Men jag skulle nog definitivt överväga det på A321 men kanske strunta i det på A330. Risken är nog väldigt stor att singel sätena är tagna före incheck av de som betalar eller de som har status.

Toppen