Feb 2026? Jo är väl sent nu t o m.Nästa vinter? Har ju inte släppts några biljetter dit ännu.
Feb 2026? Jo är väl sent nu t o m.Nästa vinter? Har ju inte släppts några biljetter dit ännu.
Nu ringde en agent från SAS upp och beklaga det som inträffade men kunde inte erbjuda platser på flyget som blivit borttaget 2 gånger så jag håller kvar min separata bokning istället.Happ, där försvann det omokade benet från bokning.
Ringer SAS, "inte blivit biljetteratt i tid".
Och fanns inga nya platser tillgängliga![]()
Update: ombokad från Kenya Airways till mycket bättre resa med 1 stop AF. Toppen service från KLM, lite krångel med SAS men biljetterades till slutHej! Jag har gjort en ombokning på en sas bonusresa via KLMs hemsida efter mail från dem. Står reservation: confirmed o business. Är det ok?
Alltså så otroligt tröttsamt. Just det här verkar ju hända titt som tätt nu för tiden (senaste månaderna). Väldigt tråkig utveckling tycker jag. Men imponerad av att SAS iaf ringde upp dig.Nu ringde en agent från SAS upp och beklaga det som inträffade men kunde inte erbjuda platser på flyget som blivit borttaget 2 gånger så jag håller kvar min separata bokning istället.
Bokningen skulle också skickas för att räkna om skatter och poäng nu iaf.
Är 7A (inget fönster?) bättre än 11A (sista raden)?Återbetalning av skatter brukar ske på några dagar om agenten gjort rätt. Det händer dock att de missar att initiera återbetalning. APD, dvs den skatt du slipper genom att inte starta resan i UK, är £216 per person. Sedan tillkommer väl lite för sträckan du lagt till så gissningsvis blir den mellanskillnad du får tillbaka något mindre.
Ang platser hade jag valt platser på rad A för att slippa stirra rakt på en främling hela resan (och ha en främling som stirrar på en själv). Gärna så långt fram som möjligt. Undvik sista raden.