Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Se upp för Kenya Airways! Är på pågående resa och två separata bokningar har fått inställda flyg, ca två respektive tre veckor innan avgång. Smått kul o omöjligt o få tag på kundservice. Ena fick jag förslag på ombokning som funkar men inte är rolig, andra inget förslag alls o de jag kan välja på genom sidan funkar inte o boka pga fel. SAS lär ju bara hänvisa till Kenya trots det är poängbokning...

Se upp för Kenya Airways! Är på pågående resa och två separata bokningar har fått inställda flyg, ca två respektive tre veckor innan avgång. Smått kul o omöjligt o få tag på kundservice. Ena fick jag förslag på ombokning som funkar men inte är rolig, andra inget förslag alls o de jag kan välja på genom sidan funkar inte o boka pga fel. SAS lär ju bara hänvisa till Kenya trots det är poängbokning...
Ojdå, jag reser med dem i september. Är du på resan just nu och har fått inställda flyg eller är resan om några veckor?

Är det något nytt tilltag från SAS att ta ut avgift för avbokning av bonusresa? Förvisso är det inga stora pengar, men jag är rätt säker på att detta har varit kostnadsfritt tidigare…

a1b924b2ca58daec94913d701df53c7e.jpg

Kollade nu en bonusresa som jag avbokade i höstas och den kostade mig ingenting, så frågan är om det finns olika ”typer” av bonusresor?
Och den avbokades inte innan 23h59min efter bokning?

För alla resor med SAS är avbokningsbara inom 24h.

Ja det finns två typer av bonusresor, SAS egna och deras partnerresor.
Tips är att kanske läsa T&C kring båda.

1747382817451.png

Toppen