Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kan man boka 4 pax med en voucher om man ringer in? Gäller en ren SAS award, och då barnen får rabatt på SAS awards vill jag använda en voucher för de två vuxna.

Hur definieras en feeder flight? Gissar att CPH-LAX-SYD inte går att boka som award då CPH-LAX inte betraktas som en feeder, eller?

Så länge du inte använder 2 vouchers så ska det gå, det scenariot kräver dock separata PNR.

Det är ju endast för Skyteam-bokningar, för rena SAS-awards ska det ju inte vara problem med fler vouchers i samma bokning och mer än 2 pers.

Ringde kundtjänst (bara en gång pga tidsbrist) han sa att det behövdes två bokningar och att han då skulle ta ut 400kr/pers för att boka över telefonen. Hade sett galet ut med två tvååringar på en bokning.

Fråga relaterad till Diamantförmånen, om jag bokar denna feeder kl19, för er som är Diamond, hur troligt är det att jag kommer kunna boka om till någon av de övriga avgångarna tidigare under dagen? Jag landar 10:25 från ORD.
Nedan är för februari, så ser ganska fullt ut redan, om de inte bara valt att avvakta släpp övriga avgångar?!

(jag förstår att det blir lite av en gissningslek, men ni har mer erfarenhet än mig som strax blir diamond för första gången)

1747141396867.png

Toppen