Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

FInns det över huvudtaget några svenskspråkiga kvar på SAS kundtjänst...?
Ringde och skulle boka av en boknig, så fort jag nämt PNR, så sätts jag på hold, innan jag ens hinner förklara vad jag vill... :-(
Så HUACA, men det är många som ringer till SAS nu ... ;-)
Jag hörde människor prata svenska i bakgrunden senast jag ringde in. Agenten jag talade med talade engelska men satt uppenbarligen på ett callcenter med svenska kollegor.

• Gilla
Reactions: Gus
Efter nämnda HU och därtill följande CA så kom jag till en skånsk dam som fixade mina synnerligen enkla ärenden på 8 min.

Avbokning DPS-BKK samt ändring av BKK-CGK-DPS så vi slapp övernattning i Jakarta. Jag blev so glad att jag tackade för både hjälp och ett trevligt samtal…

Hej, en fråga..

Jag har bokat ett flyg med min amex voucher som har gått ut. Flyget avgår i December. Jag flyger hem med Virgin atlantic till London och sen från London till Arlanda.

Problemet är att vi landar i London, kl 8:00 och planet till Arlanda går kl 21.00. Jag försökte ringa medans vouchern fortfarande var okey men dom kunde inte ändra sista flyget, då var dom tvungna att avboka allt och det ville jag inte.

Kan man försöka få ett tidigare flyg på plats i London? Alltså prata i någon service desk? Har SAS någon service desk på Heathrow?

Flygen CUN => LHR (landar 8.00) => Flyg från LHR 21.00 till ARN

Tack på förhand!

Jag kommer troligen att behöva spendera 7 timmar på CDG och 5 timmar på BKK i samband med min bokade award till DPS (Bali) senare i höst.
Kan jag få lite tips vad man gör på resp. flygplats ii 7 resp 5 timmar?

Ankommer CDG med SK fr. ARN på fm och vidare med AF (i business) senare på em. Gällande BKK ankommer vi med AF och vidare med GA till CGK/DPS
(i business). Lounger för visso, men vad mera? Trevliga upplevelser, restauranger etc...??

Hej, en fråga..

Jag har bokat ett flyg med min amex voucher som har gått ut. Flyget avgår i December. Jag flyger hem med Virgin atlantic till London och sen från London till Arlanda.

Problemet är att vi landar i London, kl 8:00 och planet till Arlanda går kl 21.00. Jag försökte ringa medans vouchern fortfarande var okey men dom kunde inte ändra sista flyget, då var dom tvungna att avboka allt och det ville jag inte.

Kan man försöka få ett tidigare flyg på plats i London? Alltså prata i någon service desk? Har SAS någon service desk på Heathrow?

Tack på förhand!
Jag angtar att ni har bagage som då behöver tagags om på LHR..kan nog bli lite knepigt...

Hej, en fråga..

Tack på förhand!
Du kan använda "ombokning samma dag" i appen för att byta till ett tidigare SAS-flyg. Gratis som EBD, annars 650 kronor. Har du incheckat bagage måste du byta avgång innan du checkar in väskan på CUN, har du bara handbagage kan du byta när du kommit till LHR.

Annars med 13 timmars byte så är det mer lockande att åka in till stan än att vänta på flygplatsen. Dock behöver man numera "visum" till UK för att göra det.

Jag kommer troligen att behöva spendera 7 timmar på CDG och 5 timmar på BKK i samband med min bokade award till DPS (Bali) senare i höst.
Kan jag få lite tips vad man gör på resp. flygplats ii 7 resp 5 timmar?

Ankommer CDG med SK fr. ARN på fm och vidare med AF (i business) senare på em. Gällande BKK ankommer vi med AF och vidare med GA till CGK/DPS
(i business). Lounger för visso, men vad mera? Trevliga upplevelser, restauranger etc...??
Om du åker vidare från CDG med AF i business på en avgång som inte erbjuder First så kan du betala dig in i La Premiere-loungen.

Fem timmar i BKK försvinner snabbt med de faciliteterna som finns där.

Hej, en fråga..

Tack på förhand!

Du kan använda "ombokning samma dag" i appen för att byta till ett tidigare SAS-flyg. Gratis som EBD, annars 650 kronor. Har du incheckat bagage måste du byta avgång innan du checkar in väskan på CUN, har du bara handbagage kan du byta när du kommit till LHR.

Annars med 13 timmars byte så är det mer lockande att åka in till stan än att vänta på flygplatsen. Dock behöver man numera "visum" till UK för att göra det.
För ett par år sen hade jag en biljett med BA DFW-LHR-GOT där DFW-LHR var kraftigt försenad så jag köpte en ny biljett med SAS på LHR och bad de sedan tagga om mitt bagage i SAS gaten vid boarding. Gick bra förutom att väskan då kom några dagar sent (hade räknat med det). Borde fungera nu med.

Ah tack för tips! Dum fråga, men när kan man göra "ombokning samma dag" ? Är det när man har påbörjat resan? Hittar det inte nu. Jag tänker bara att vi flyger från CUN 14 dec och LHR -> ARN 15 dec. Så är det bara samma dag så faller det där.

Aa vi har incheckat bagage, men det spelar ingen roll för oss ifall vårt incheckat bagage kommer några dagar senare. Man brukar ju få det utkört så det är inga problem för oss.

Vi har ansökt om ETA, så det kan bli att vi turistar i London. Men vissa gånger så kan man vara ganska trött och vill bara hem. Så tänkte bara kolla våra alternativ.

Men tack för alla svar!

Toppen