Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack för snabbt svar. När jag försöker ringa den numret så läggs det på direkt. Är det för mycket folk som ringer eller?
Ingen aning, men eftersom det är sista dagen att nyttja förlängda vouchers kan jag tänka mig att många försöker ringa.

Precis som många andra väntar jag på biljettering eftet tillagda feederflyg. Bokningen skedde i måndags.

Ändringen är gjord på en 2-4-1 som går ut om en vecka. Måste biljetteringen vara gjord innan vouchern går ut?
Idag blev äntligen biljetteringen klar med mina tillagda feeders. Tog exakt 2 veckor innan det blev genomfört.

Ingen aning, men eftersom det är sista dagen att nyttja förlängda vouchers kan jag tänka mig att många försöker ringa.

Idag blev äntligen biljetteringen klar med mina tillagda feeders. Tog exakt 2 veckor innan det blev genomfört.
Jag är en av dom :D Nu gick det fram, tack!

Precis som många andra väntar jag på biljettering eftet tillagda feederflyg. Bokningen skedde i måndags.

Ändringen är gjord på en 2-4-1 som går ut om en vecka. Måste biljetteringen vara gjord innan vouchern går ut?
Finns det någon ytterligare klarhet i detta? Kommer de kunna biljettera trots att vouchern gått ut?

Väntar på biljettering efter tillagda feeder flights - ren SAS resa till ORD, med 2-4-1 som går ut idag.
Har varit på SAS och Guldsupporten i 1,5 vecka nu om biljettering, men de försäkrar hela tiden om att jag inte ska vara orolig och att den står i kö.

Över 2h i telefonkö så kom jag fram till en engelspråkig person som inte kunde hjälpa mig.

Vi har en hemresa CUN-LHR-ARN, vi har väldigt lång väntetid på LHR, 12h. Så jag tänkte ringa och fråga ifall man kunde boka om sista flyget(LHR-ARN) till ett tidigare flyg. Det kunde hon inte, hon var tvungen att avboka hela flyget och boka om. Men jag sa nej till det, kändes för risky.

Stämmer det hon sa? Det betyder isåfall att dom inte kan ändra några bokningar?

Bokat med vocher. Jag förstår att jag är sent ute med min voucher(går ut idag), så är verkligen ny på detta.

Över 2h i telefonkö så kom jag fram till en engelspråkig person som inte kunde hjälpa mig.

Vi har en hemresa CUN-LHR-ARN, vi har väldigt lång väntetid på LHR, 12h. Så jag tänkte ringa och fråga ifall man kunde boka om sista flyget(LHR-ARN) till ett tidigare flyg. Det kunde hon inte, hon var tvungen att avboka hela flyget och boka om. Men jag sa nej till det, kändes för risky.

Stämmer det hon sa? Det betyder isåfall att dom inte kan ändra några bokningar?

Bokat med vocher. Jag förstår att jag är sent ute med min voucher(går ut idag), så är verkligen ny på detta.
Är det ett SAS-flyg du vill byta till?

Nej, det är ett SAS flyg. SAS flyger sista sträckan LHR - ARN, så vill bara byta till en tidigare avgång. Och SAS har tidigare flyg den dagen.
Vill du verkligen åka på denna resa
- Ändra ingenting och låt den vara
Vill du gambla så ringer du
- och riskerar att kundtjänst sabbar din resa.
Är det värt risken så ringer du, men var beredd att det kan skita sig ordentligt.

Vill du verkligen åka på denna resa
- Ändra ingenting och låt den vara
Vill du gambla så ringer du
- och riskerar att kundtjänst sabbar din resa.
Är det värt risken så ringer du, men var beredd att det kan skita sig ordentligt.
Hahaha, tack för tipset. Jag har läst några sidor i denna tråd och andra trådar om kundtjänsten och jag uppskattar varningen. Det verkar inte fungera så bra att boka om eller göra ändringar.

Jag bokade idag BKK-CKG-AMS med Garuda i business via SAS hemsida.

Ringde sedan in till "tallin" för att addera AMS-ARN fick till svar att det inte var möjligt tyvärr.

Är det inte så här som man skall gå tillväga nuförtiden?
Söker jag BKK-ARN på hemsidan så hittar man ju ingenting.

Toppen