Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ledsen för att ställa en fråga som det finns svar på, men det är lite svårt att söka efter något så specifikt upplever jag.

Om vi är två person som ska resa som har varsin egen poängbank och egen voucher, finns det en fördel i att ringa kundtjänst för en bokning? Jag tänker mig att man kanske kunnat be dem göra ett PNR först, sen splitta ut det på två och därefter applicera en voucher på varje bokning. Just för att riskera att flera platser inte slås ut av att en av oss gör en bokning på egen hand först.

Ledsen för att ställa en fråga som det finns svar på, men det är lite svårt att söka efter något så specifikt upplever jag.

Om vi är två person som ska resa som har varsin egen poängbank och egen voucher, finns det en fördel i att ringa kundtjänst för en bokning? Jag tänker mig att man kanske kunnat be dem göra ett PNR först, sen splitta ut det på två och därefter applicera en voucher på varje bokning. Just för att riskera att flera platser inte slås ut av att en av oss gör en bokning på egen hand först.
Låter som att be om problem, läs mitt inlägg från igår om att minimalisera kontakt med kundtjänst.

Det är 24h öppet köp på alla biljetter, bara testa boka var för sig, om något inte funkar är det bara avboka.

Oddsen för att komma tillbaks en kompetent agent som kan göra det du vill är väldigt låg och med kötidrr på över en timme för de med status så värderar jag min tid högre än så.

Möttes idag med en engelsktalande agent 1.5h i kö (EBG) som hävdar att jag ska prata med AirFrance för att göra ändring (poängbokning).......
Har kvalitén på kundtjänst någonsin varit såhär låg?
Troligtvis inte, det är ett riktigt lågvattenmärke just nu, och anledningen till att det är långa köer lär ju delvis vara pga att varje samtal tar minst 30 minuter då de måste fråga om hjälp hela tiden. Även om de får hjälp får de ofta fel svar, tex fick jag svaret av supervisor att det inte går att lägga på voucher i efterhand (när det inte fungerar online) och blev rekommenderad att avboka allt. Dagen efter ringde jag och fick en kunnig svensk agent som löste allt, men behövde hjälp från backoffice för att lösa att voucher kom tillbaka då den gått ut.

• Gilla
Reactions: Gus

Absolut inte, boka själv. Själv så avbokade jag en resa då kundtjänst tillförde 0värde och bokade den genom siten.

Finns det kundtjänstmedarbetare som kan biljettera själva? Har en som enligt kundtjänst ligger i kö, men där inget verkar ske. Ringt 3 ggr men alla säger den ligger på vänt sen förra veckan. Är det värt ringa om för att se när man kommer till någon kompetent? Är Diamond så är ju inga direkta köer att tala om och litar inte på att allt ser rätt ut, vill inte att den faller ut i kön igen...

Finns det kundtjänstmedarbetare som kan biljettera själva? Har en som enligt kundtjänst ligger i kö, men där inget verkar ske. Ringt 3 ggr men alla säger den ligger på vänt sen förra veckan. Är det värt ringa om för att se när man kommer till någon kompetent? Är Diamond så är ju inga direkta köer att tala om och litar inte på att allt ser rätt ut, vill inte att den faller ut i kön igen...
Ja om det är nybokning och inte ombokning så har jag fått en agent som kunnat biljettera direkt.

Efter att ha bokat om två resor, bägge ser identiska ut ARN-AMS-KUL och BKK-AMS-ARN med KLM så genererar de ett error i appen.

Resorna syns under "Mina bokningar" online men när man klickar in på de är det helt vitt. Jar fått biljetterna på mail, de är biljetterade och klara, men får någon dålig känsla i magen när jag inte kan öppna upp biljetterna under Mina bokningar samt att det genererar felmeddelande i appen och att man ser flygen från den gamla bokningen.

1742827420590.png

Går jag in på KLMs hemsida så ser allt schysst ut. Kan man eskalera detta vidare till t.ex. IT avdelningen? Något måste ju vara fel hos SAS som inte kan visa bokningarna?

En annan variant är att göra båda bokningarna samtidigt från två webbläsarfönster. Så länge du kommer till sista betalsteget så skapas en bokningsreferens (om du går ut från betalningen och till "mina bokningar") så ligger de där. Slutför betalning och poängdragning, se bara till att inte ha samma voucher ibockad.

Några funderinga som någon kanske kan hjälpa mig med.
Hade bokat LA med Virgin från LHR. Fixade feeder med SAS GOT-ARN-LHR och jag fick biljetterna.
Nu har SAS ställt in båda sina avgångar och jag fick ett förslag som inte fungerade...ARN-LHR landar efter LAX flyget avgått.

Ringer in och vill lägga till feeder GOT-CPH-LHR istället....finns både Ekonomi och Plus....Även samma flyg finns om jag söker med Skyteam.
Det går inte att koppla på dessa enligt Agenten och hon verkade ändå vettig när jag pratade med henne, men tycker ändå det verkar konstigt att de inte kan boka dessa platser. Kan ju vara så att jag måste köra några HUACA. (eller kan hon ha rätt?)

Jag bad henne att koppla bort feederflighterna som inte fungerade och bokade själv anslutningen GOT-CPH-LHR.
Även om resan kostar oss 30000 mer i poäng så behåller jag dessa om ingen feeder kan läggas till.

Nu Några frågor.

1. Ska jag få en ny biljettering på flighten som är kvar LHR-LAX?
Just nu ser det helt ok ut i appen och hemsidan. Där finns endast LHR-LAX flyget kvar. Kan man på nåt sätt se om den är giltlig?.
På Virgins sida finns ARN-LHR flighten kvar som inte fungerade.
Som sagt, jag har inte mottagit någon ny biljett på mail och ingenting om att jag ska betala mer i skatter eller nåt.

2. Då vi alltid reser med handbagage, så hur fungerar det när vi har två olika bokningar?
Behöver vi ändå gå ut och in igen på LHR, eller kan vi stanna kvar i terminalen till vår anslutning?

Blir så trött att de inte själva kan se att anslutningen inte fungerade och att de inte bokade om oss direkt med GOT_CPH-LHR
De borde väl få någon varning i systemet eller nåt att denna kunden inte kan resa på det som datorn föreslagit
Hur bör man gå tillväga här?

Toppen