Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur länge ska detta få fortgå?
Tycker synd om er som får era resor förstörda.
SAS måste snart fixa till sin kundtjänst för den är under all kritik. Hoppas Agenterna som är bra orkar fortsätta och inte söker nytt arbete.

Ska boka award-resa till hösten (aug/sep) Stockholm-Charlotte (CLT) t/r, och nyttja 2-4-1 som går ut 31/3. Just nu finns endast economy, och jag undrar om man kan boka om både tid, rutt och bolag längre fram om Plus/Business dyker upp?
Exempelvis ändra från ARN-JFK-CLT med Delta till ARN-EWR-CLT med SAS/Delta?

Ska boka award-resa till hösten (aug/sep) Stockholm-Charlotte (CLT) t/r, och nyttja 2-4-1 som går ut 31/3. Just nu finns endast economy, och jag undrar om man kan boka om både tid, rutt och bolag längre fram om Plus/Business dyker upp?
Exempelvis ändra från ARN-JFK-CLT med Delta till ARN-EWR-CLT med SAS/Delta?
Du kan boka om men har din 2-4-1 gått ut eller dina poäng gått ut så försvinner dessa.

Jag har inte lyckets komma i kontakt med SAS idag eftermiddag/kväll. Begärde callback 15.30ish, när jag inte hade fått något 3.5tim senare la jag mig kön. Jag gav nyss upp efter 2.5 tim. Ombokningen jag gjorde imorse saknar biljetter och ombokningsavgiften är inte dragen... för hänga på låset imorgon kl7 och hoppas att det löser sig. Känner mig ganska uppgiven med denna servicenivå.

Jag har inte lyckets komma i kontakt med SAS idag eftermiddag/kväll. Begärde callback 15.30ish, när jag inte hade fått något 3.5tim senare la jag mig kön. Jag gav nyss upp efter 2.5 tim. Ombokningen jag gjorde imorse saknar biljetter och ombokningsavgiften är inte dragen... för hänga på låset imorgon kl7 och hoppas att det löser sig. Känner mig ganska uppgiven med denna servicenivå.
Engelsk support?

Ja man hoppas ju att alla lämnar feedback till SAS och inte bara skriver på internet om det.
Det hoppas jag verkligen att alla gör…Får jag en riktigt bra Agent så ger jag denne massor av beröm.
Synd att man aldrig vet vem som svarar när man ringer och man ber till fru fortuna och håller alla tummar att man ska få en vettig agent denna gång.
Vissa som jag kommit till undrar man ju vad de gör där egentligen och hur de har fått det jobbet.

Har exakt samma… gjorde ombokning imorse. Inga biljetter, ingen avgift dragen. Resan är uppdaterad under Mina bokningar som det ska se ut men antar att det inte är något värt.

Tyvärr är detta inget nytt utan har pågått i flera år (sedan Tallinn stängde). Sedan har det alltid funnits nålar i nålstacken som varit/är riktigt kunniga.
Man undrar ju hur komplicerat det kan vara att boka en resa i SAS/Sky Teams system (ärlig fråga, jag har inte en aning)? Får agenterna ngn utbildning eller är det ”learning by doing”? Kanske får de bara lära sig boka ARN-CPH ToR med SAS?
Som det är nu ringer typ alla (som inte kan boka online) in minst 2 ggr. Sedan förstår jag att forumet är en egen sandlåda och sannolikt inte representativt för den stora massan, som antagligen ger upp och lägger ner eller kontaktar chatflights.
Under all kritik och för mig ett mysterium att SAS inte kan göra detta bättre.

Toppen