Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

1,5h kö för att komma fram till en engelsk agent som sedan säger att det inte går att ändra destination vid ombokning av resa..........

• Haha
Reactions: Gus
Okey, lite klurigt men jag tror jag förstår.

Men om jag bokar JFK-CPH först med min vocher. Kan jag fortfarande använda samma voucher för flyget ARN-EWR?

När jag lägger till ARN - CPH i ditt exempel, måste den läggas bokas med poäng eller kan man betala med pengar?

Men detta är ett litet knep för att undkomma double open jaw vill säga?
Hej
Ja om du hittar utresan först så boka den sen ringa in och lägga till hemresan på samma voucher som du använde till utresan. Ja klart du kan boka en resa för pengar men den går inte att lägga till en annan resa.

Det ska inte räknas som double open jaw om det är samma destination men olika flygplatser. Jag har exempelvis flugit ARN-NRT, HND-VIE utan problem.

Timmar i kö under flera dagar, till slut så ringer SAS upp utan att säga något (bara en massa bakgrundsljud) sedan vid nytt försök när SAS ringer upp, så talar jag med någon som precis gått ut SFI (med ej godkänt) där Svenskan således är så dålig att jag inte ens ställer frågor som kan hjälpa till.

Och självklart så fanns det ingen tillgänglighet.
Det man var rädd för med alliansbytet verkar dessvärre stämma.

#scaryteam

• Wow
Reactions: Gus
Skulle bita i det sura äpplet och ändra en resa (750 kr per person) och gick igenom betalningsflödet två gånger med efterföljande error messages. Det drogs pengar från kortet direkt men SAS har fortfarande inte krediterat mig totalt 1,500 x 2 kr och känner att jag behöver skicka någon slags claim eftersom när man ringer till kundtjänst finns endast två val, 1) boka ny resa eller 2) ändra en resa. Någon som kan guida mig vart jag ska vända mig? (Betalat med Amex)
Jag var/är med om samma sak. Fick till slut 5st debiteringar för en avbokning. Tiden gick och pengarna kom inte tillbaka på kontot så jag gjorde en kortreklamation till AMEX som i sin tur begärde skriftliga underlag vilken inhämtades via EBG-mailen.

Det ska inte räknas som double open jaw om det är samma destination men olika flygplatser. Jag har exempelvis flugit ARN-NRT, HND-VIE utan problem.
Var fundersam kring detta om SAS ändå var så ”generösa” att de ser EWR och JFK som ”NYC”, men antar att det också beror på agent rouletten..

Jag har inte lyckets komma i kontakt med SAS idag eftermiddag/kväll. Begärde callback 15.30ish, när jag inte hade fått något 3.5tim senare la jag mig kön. Jag gav nyss upp efter 2.5 tim. Ombokningen jag gjorde imorse saknar biljetter och ombokningsavgiften är inte dragen... för hänga på låset imorgon kl7 och hoppas att det löser sig. Känner mig ganska uppgiven med denna servicenivå.
Ringde imorse: beskedet var sitt lugnt i båten vi kan inte göra något, allt ser rätt ut och ligger i rätt kö. KLMs segmenten behövdes biljettera senast dagen innan avresan var besked (resten SAS).

Plingade till i appen i slutet på eftermiddagen idag (ombokning igår strax efter kl 7) att bokningen hade ändrats, då hade nya biljetter ställts ut och kortdragning gjorts för ombokningsavgift.

Man vågar knappt lita på kundtjänst, men det gick alltså nu.

Efter att ha läst andras erfarenheter här om hur eländig kundtjänsten är så drog mig lite för att ringa in strax efter ordinarie öppettid idag och försöka boka en open jaw (som kopia av två befintliga enkelbokningar, men med sonens poäng i stället för mina). Då det var högt tryck fick jag valet att bli uppringd. Två (!) minuter senare blev jag uppringd. Bortsett från att den engelskspråkige handläggaren trodde CDG betydde Köpenhamn och föreslog ett annat utreseflyg med kortare transfertid i just CDG gjorde han allt rätt. 26 minuter senare var bokningen genomförd och biljetterad. Utmärkt hanterat ärende!

Går det att boka en award resa t&r och sen ist för feeder ”köpa” en SAS ”feeder” för poäng även om det inte finns bonusplatser på den? Och få in på samma bokning?

Toppen