Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

@Chappy Som en datapunkt ombokade jag i fredags vid lunch och fick biljetterna strax efter kl 15 idag.

Jag ombokade i fredags vid lunch om fick biljetterna 2h senare.
Jag ombokade en annan idag och då sa agenten 2 dagar.
Och jag ringde upp efter ett par timmar för att dubbelkolla bokningen och då sa den agenten 1 dag.
De blandar och ger helt enkelt

Hur har det gatt for er som bokade i fredags? Har biljetterna kommit an? Jag bokade min i fredags vid 19 tiden och kan se bokningen under "min resor" pa SAS.se men har inte fatt nagra biljetter an. Hade varit skont om de kunde komma snart da resan ager rum redan nasta vecka.

Går det inte att lägga till feeders från/till CDG? Hittar i SAS sökverktyg men det funkar inte att lägga till över telefon. Långflyget är med Kenyan, inte AF.
Dessutom undrar jag om det är utrett med skatterna, får man tillbaka dem om man bokat ursprungliga resan på CDG men bokar om till ARN?

1. Går det inte att lägga till feeders från/till CDG? Hittar i SAS sökverktyg men det funkar inte att lägga till över telefon. Långflyget är med Kenyan, inte AF.

2. Dessutom undrar jag om det är utrett med skatterna, får man tillbaka dem om man bokat ursprungliga resan på CDG men bokar om till ARN?
1. Det finns ingen generell begränsning som gör att det aldrig går att lägga till feeders från/till CDG. Men det kan finnas begränsningar i vilka flyg du kan kombinera eller ej. Som exempel, jag har en bokning LLA-ARN-CDG-NBO-MRU / MRU-NBO-CDG-AMS-ARN där alla longhaul-flightet är med Kenya Airways. På utresan kunde jag lägga till (LLA)-ARN-CDG med SAS direkt men på returen ser inte agenterna direktflighten CDG-ARN med AF, trots att bonusplatser finns. Fick därför lägga till CDG-AMS-ARN med KLM istället vilket fungerade.

2. Skatterna räknas om vid ombokning. Om detta innebär lägre skatter än vad du betalt ursprungligen återbetalas mellanskillnaden (minus ombokningsavgift såklart).

1. Det finns ingen generell begränsning som gör att det aldrig går att lägga till feeders från/till CDG. Men det kan finnas begränsningar i vilka flyg du kan kombinera eller ej. Även jag har en bokning via LLA-ARN-CDG-NBO-MRU / MRU-NBO-CDG-AMS-ARN där alla longhaul-flightet är med Kenya Airways. På utresan kunde jag lägga till (LLA)-ARN-CDG med SAS direkt men på returen ser inte agenterna direktflighten CDG-ARN med AF, trots att bonusplatser finns. Fick därför lägga till CDG-AMS-ARN med KLM istället vilket fungerade.

2. Skatterna räknas om vid ombokning. Om detta innebär lägre skatter än vad du betalt ursprungligen återbetalas mellanskillnaden (minus ombokningsavgift såklart).
Tack för ett utmärkt svar, Eddo. Lyxproblem att behöva vara en hel dag i Paris, jag är iallafall glad att det gick att ha en genomgående resa både dit och hem!

Fråga, jag bokade om mina biljetter i fredags och har inte fått några biljetter skickade ännu. Skulle vilja ändra datum men enligt agenten går det ej att göra. Stämmer detta eller är det bara att lägga på och ringa om?

Toppen