Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det är lite det som är min fråga :)
Jag har inte härjat runt med avbokningar etc så mycket med SAS sedan de införde de nya.

Jag vet att tidigare när jag lagt till feeder flights (Star Alliance) så var det 150kr ändringsavgift. Frågan är alltså om det är 150 eller 750 för göra samma på SAS, vet att avbokning är 750 men osäker på ändring. Men gissar du har rätt!

F.ö hur mycket sämre har guldsupporten blivit senaste tiden? Har försökt ringa in 3 gånger och gett upp efter 1h.
Mig veterligen är skyteam kostnaden 150 (samma som star alliance) och ändring på sas award 750.

Guldsupporten har för egen del varit bättre än tidigare år.

Ombokning av SAS-award inom Europa 250kr
Ombokning av SAS-award till/från Asien/Nordamerika 750kr

Källa: SAS hemsida

Edit. om bokningen innehåller ett ben till/från Asien/Nordamerika blir det 750kr även om man bokar om från t ex XXX-CPH-ARN till XXX-CPH-ARN-LLA.

Ett tag efter att av-/ombokningsavgift på SAS awards infördes tillät SAS ändringar av shorthaul-connections till priset 250 kr/passagerare. Huruvida det fortfarande tillåta vet jag ej. Kan mycket väl bero på vem du hamnar hos.

Som jag tolkar reglerna bör det vara 750 kr som gäller men vet som sagt att de tillämpade 150 kr tidigare.

Varit lite offline sen det byttes till SkyTeam. Prövade att söka lite på SAS awardsajt men får inte mycket resultat i C. Var verkar det finnas ok tillgång att boka numera? Söker lite MLE, CPT, JNB. En annan fråga: hur blev det med att boka ben för ben? Hittar exempelvis AMS-MLE vid nåt tillfälle på sajten men inte från ARN, kan de lägga på det om man ringer?

Toppen