Downgrade kompensation enligt EU261/2004 för den korta sträckan borde vara applicerbart.Rimligen bör man ha rätt till viss ersättning om man blir ombokad från SAS Plus (short-haul+long-haul) till short-haul i ekonomi och
long-haul premium economy hos annat bolag? Tänker då främst på att vi nu inte har lounge access på någon sträcka.
Utöver EU261/04 bör väl KKL gälla och vara applicerbar på loungen som vi nu blir utan? Tror inte SAS kommer tjafsa, jag kommer inte heller dö på den kullen. Men nyfiken på vad som faktiskt gäller rent juridiskt.Downgrade kompensation enligt EU261/2004 för den korta sträckan borde vara applicerbart.
Utebliven Lounge regleras inte i förordningen, men kanske kan ge något som goodwill
KKL?Utöver EU261/04 bör väl KKL gälla och vara applicerbar på loungen som vi nu blir utan? Tror inte SAS kommer tjafsa, jag kommer inte heller dö på den kullen. Men nyfiken på vad som faktiskt gäller rent juridiskt.
Gissar på konsumentköplagen…
Du får väl mer bagage och kan använda en annan lounge i IST som inte nödvändigtvis är bättre. Finns ingen nackdel med att lägga in det.Har en business tor. awardresa GOT-IST-DPS med TK i februari.
Finns det ngn anledning att lägga in Senator-status i bokningen?
Alltså missar jag några benefits om jag åker business utan GOLD/Senator?
Om flyg blir inställda/ försenat får du också som SEN en högre prio på ombokning än som statuslös.Har en business tor. awardresa GOT-IST-DPS med TK i februari.
Finns det ngn anledning att lägga in Senator-status i bokningen?
Alltså missar jag några benefits om jag åker business utan GOLD/Senator?