Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack.

Tolkar jag det rätt är det billigare om jag bokar ams - x online och sen ringer in och lägger till economy på första sträcksn lpi - ams x.

Korrekt? Då jag slipper telefonbokningsavgiften och får 150kr ombokning istället?
Osäker om du skulle åka på telefons bokningsavgiften, men för att vara på den säkra sidan skulle jag göra som du skriver ovan.
Helt idiotiskt nya regler angående feeder flight:arna, måste bli dyrare för SAS att biljettera om biljetter än 150 kr de får i omboknings avgift.

Tack.

Tolkar jag det rätt är det billigare om jag bokar ams - x online och sen ringer in och lägger till economy på första sträcksn lpi - ams x.

Korrekt? Då jag slipper telefonbokningsavgiften och får 150kr ombokning istället?
Borde ju slippa tfn-avgiften hur som, för visst måste man fortfarande ringa in för open jaw?

Kontakta SAS EB General (inte kundtjänst) och framför missnöjet…
Finns det kontaktuppgifter till dem? Har även funderat på att skicka iväg ett medellande till han som varit aktiv på SAS IG under bytet till SkyTeam. Tror att de både skulle gangna SAS och oss om det skulle vara lite mer transperens bakom besluten och varför de gör som de gör.

Några fler som har haft problem med EB-supporten på telefon idag? Har nu ringt in 4 ggr och samma (dansk?) svarar och jag säger att jag vill lägga till ett anslutningsflyg och han säger att det inte går och slänger på luren i örat på en. Innan han ens fått info om min bokning.
Vill alltså utnyttja dettaa:
  • Medlemmar kan lägga till anslutningsflyg på bonusbokningar hos partnerflygbolag genom att kontakta SAS Customer Service

Då jag just nu har en bokning AMS <-> DPS och vill lägga till ARN <-> AMS

Hej,

Har läst lite ovan om feederflights osv. Dock är min bokning lite rörig iom att det är inte blir samma start/slut-flygplats på de långa flygningarna.

Jag försöker boka business enligt: ARN-LHR(sas) LHR-JFK(Virgin) SFO-CPH(sas) CPH-ARN(sas). När jag ringer in kan inte agenten få ihop ARN-LHR-JFK trots att jag kan se tillgänglighet på varje enskild flight.

Verkar det rimligt att kunna få till ovan?

Hej,

Har läst lite ovan om feederflights osv. Dock är min bokning lite rörig iom att det är inte blir samma start/slut-flygplats på de långa flygningarna.

Jag försöker boka business enligt: ARN-LHR(sas) LHR-JFK(Virgin) SFO-CPH(sas) CPH-ARN(sas). När jag ringer in kan inte agenten få ihop ARN-LHR-JFK trots att jag kan se tillgänglighet på varje enskild flight.

Verkar det rimligt att kunna få till ovan?
HUACA. Kan vara så att du behöver boka LHR-JFK först och sen kan agenten lägga till retur + resterande feeders

Toppen