Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har följande resa i november; ARN-CPH (SK) - CPH-YYZ (AC) - YYZ-YQG (AC) för 2 vuxna + 1 infant. Jag har hela tiden tänkt att barnvagn är ok att checka in vilket så också står på SAS som på Air Canadas, men det slog mig nu att jag kanske måste ringa till SAS (och Air Canada) för att få bekräftat att det finns plats på flighterna för barnvagnen (som vid tex golfbag/cykel). Någon som vet om det räcker att ringa SAS eller måste jag ringa Air Canada också?
Du behöver inte ringa för det, barnvagnen får plats. Jag har över 30 flighter med barnvagn och har aldrig bokat plats.

Har det någonsin funkat att höra av sig till ett flygbolag och be på knä att dom ska släppa en sista bonusbiljett i Economy på en halvfull flight när 2-4-1 supporten fuckat upp dina bokningar så familjen hamnat på olika flyg/olika dag? Kunde begära kompensation efter resan är avslutad, men dom kunde inte trolla fram en lösning så vi kunde flyga ihop.

Försöker få tag på Thai och ser om det finns någon möjlighet att de kommer släppa något mer innan alliansbytet men det kanske är lönlöst?
Har provat ringa +66 2356 1111, men är bara på Thai, och det låter som hon säger "For English, press 9" men det fortsätter vara på Thai.

Du behöver inte ringa för det, barnvagnen får plats. Jag har över 30 flighter med barnvagn och har aldrig bokat plats.
Japp samma här, antar du har större vagn med liggdel. På GOT kommer du få checka in den vid specialbagage ändå men behöver inte ringa något.
För framtiden kan jag reka bugaboo butterfly, väldigt smidig! Lite större än yoyo men ger mer utrymme+benstöd.

• Gilla
Reactions: Gus
Har det någonsin funkat att höra av sig till ett flygbolag och be på knä att dom ska släppa en sista bonusbiljett i Economy på en halvfull flight när 2-4-1 supporten fuckat upp dina bokningar så familjen hamnat på olika flyg/olika dag? Kunde begära kompensation efter resan är avslutad, men dom kunde inte trolla fram en lösning så vi kunde flyga ihop.

Försöker få tag på Thai och ser om det finns någon möjlighet att de kommer släppa något mer innan alliansbytet men det kanske är lönlöst?
Har provat ringa +66 2356 1111, men är bara på Thai, och det låter som hon säger "For English, press 9" men det fortsätter vara på Thai.
Fråga kan man göra, men flygbolag sysslar inte med "välgörenhet" och öppnar upp platser bara för att någon önskar det.

Dessutom kan du inte se om flyget är halvfullt eller inte, även om platser i bokningsklass kan vara en hint, men economy bokas ofta över hos alla flygbolag.

Bokade igår om två awardtickets i Business från rutten ut CPH - IST - HKG - BKK och hem BKK - ADD - IST - CPH där flera legs var med Turkish vilket känndes lite otryggt särskilt nu när SAS lämnar *Alliance. Erfarenhetsmässigt bokar Turkish om lite random och om koppling stämmer mot transfer flyg är visst inte deras ansvar att fixa, och SAS fixar ju inget med *A flyg efter 1/9.
Lyckades få till detta istället ut GOT - ARN - BKK och hem BKK - DEL - MUC - GOT nu med SAS, Thai och Lufthansa. Känns betydligt bättre för mig. Ingen kostnad för ombokning

Kungafamiljen flyger aldrig alla i samma plan...

Då var helvetesresan bokad över jul och nyår.

17:e December GOT - ARN 19.20 - 20.25 (PLUS)
18:e December ARN - ZRH 06.10 - 08.35. (BUSINESS)
18:e December ZRH - PVG 13.10 - 08.25 (+1) (BUSINESS)
19:e December PVG - BKK 17.20 - 21.15 (ECONOMY)

7:e Januari BKK - PVG 10.35 - 15.50 (BUSINESS)
8:e Januari PVG - ZRH 11.40 - 19.00 (BUSINESS)
9:e Januari ZRH - GOT 16.55 - 19.05 (ECONOMY)

Det jag undrar nu är följande. På vilken sträcka behöver jag hämta ut bagaget? Hade ju varit rätt gött att slippa härja med det på Arlanda och bara checka in på något flygplatshotell. Samma gäller i Shanghai där vi har 9h, jag vill in till stan en snabbis så hade varit skönt slippa behöva dra runt bagaget. Visst löser man sånt 72h-visum utan några bekymmer som svensk (kanske att det var längre).

Bonusfråga. Jag kommer bli SAS Guld i September (tyvärr efter bytet till SkyTeam). Vad gäller med statusmatch till Lufthansa då? Går det att lösa så att man iallafall har lounge-access på Economy-benen.

Svarar på denna fråga: Bonusfråga. Jag kommer bli SAS Guld i September (tyvärr efter bytet till SkyTeam). Vad gäller med statusmatch till Lufthansa då? Går det att lösa så att man iallafall har lounge-access på Economy-benen.
Statusmatchning till LH pågår fram till 30 sep men med förbihåll från LH att de kan avsluta tidigare;
  • How long is the Status Match offer valid for?
    The promotion ends on 30 September 2024 or earlier at the discretion of Lufthansa, Miles & More or StatusMatch.com

Toppen