Otroligt frustrerad och arg..
Har samlat poäng och tagit reda på all info som krävts under 2 års tid så min mor skulle få sin 60 års drömresa i Business till Nya Zeeland.
I Torsdags lyckades jag få tag på 3 stolar i Business till BKK, 2st med 241 på min bokning och 1 på min brors bokning som jag behövde köpa till poäng för 6000kr för att få ihop det, men är bättre än ingenting tänkte jag. Poängen drogs på mitt konto, ombokningen från Economy som jag tidigare hade syntes på "mina resor" kom in och personen på amex bonusbokning sa att allt var klart.
I fredags kom det bekräftelse på min brors mail på digitala biljetter osv. men inte till mig, ringde igår till SAS och hon sa att hon kunde se mina reserverande platser i Business och att det var en annan avdelning som la in biljetterna manuellt, men om det inte var klart till idag (tisdag) så skulle jag ringa igen.
Ringde idag igen, dom sa att biljetterna var borta och att det inte fanns något annat dom kan göra, han sa även att han såg att Thai hade dragit tillbaka dessa biljetter i fredags så då ljög alltså personen jag pratade med igår om bokningen, och personen som reserverade mina platser som sa att "nu är allt klart" också gav ifrån sig ett otroligt irriterande besked eftersom det tydligen inte var sant.
Vad kan jag göra åt detta, har jag rätt till kompensation och ombokningar? Jag kommer kräva återbetalning för de 6000kr jag la ut på min brors konto för att vi alla skulle kunna flyga i business tillsammans, men också alla de bekräftelser jag fått via telefon att allt varit klart samt att vi har bokningar på två helt olika flyg nu... FYFAN..