Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det vore drömmen då vi allra helst vill testa Phu Quoc igen. :) Längesedan som jag längtade efter ett datum så mycket som 1 september. Även om jag gillar Star alliance så ska det bli riktigt trevligt att prova nya flygbolag.
Samma här, längtar också till Phu Quoc. Förhoppningsvis kan man boka inrikes i business dit med.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag antar att en Amex 2-4-1 voucher som forfaller vid arsskiftet (2024-12-31) fortfarande kommer att fungera efter alliansbytet? Annars blir det lite brattom med bokning.
 
Jag antar att en Amex 2-4-1 voucher som forfaller vid arsskiftet (2024-12-31) fortfarande kommer att fungera efter alliansbytet? Annars blir det lite brattom med bokning.
Ja, läs gärna FAQ på sas hemsida där just denna fråga och mycket annat besvaras om bytet av allians.
 
Jag tänkte boka en kortresa till Miami i plus (svårt med business om man vill åka direktflyg). Har egentligen två funderingar.

1. Vi åker från Luleå och ena förslaget ger oss endast 1h05m på Arlanda. Räcker det verkligen?

2. När jag går vidare i bokningen (80 000 poäng med 2-1) så står det "inte tillräckligt många poäng". Jag har 125 000 poäng så det är ju nog. Testar på mobilen, två olika webbläsare på datorn. Har andra samma fel eller är det något som strular för mig?

Tack på förhand.

Niclas
 
Jag tänkte boka en kortresa till Miami i plus (svårt med business om man vill åka direktflyg). Har egentligen två funderingar.

1. Vi åker från Luleå och ena förslaget ger oss endast 1h05m på Arlanda. Räcker det verkligen?

2. När jag går vidare i bokningen (80 000 poäng med 2-1) så står det "inte tillräckligt många poäng". Jag har 125 000 poäng så det är ju nog. Testar på mobilen, två olika webbläsare på datorn. Har andra samma fel eller är det något som strular för mig?

Tack på förhand.

Niclas

2. Nu gick det med SAS appen iaf.

1. Bokade med 4h mellan. Lite långt men bättre än att stressa. Får njuta i fancy plusloungen... ;-)
 
Jag tänkte boka en kortresa till Miami i plus (svårt med business om man vill åka direktflyg). Har egentligen två funderingar.

1. Vi åker från Luleå och ena förslaget ger oss endast 1h05m på Arlanda. Räcker det verkligen?

Troligtvis räcker 1h05, men finns ju ingen tid att slöa och kan kännas lite stressigt om ni står i en lång passkontrollskö. Men även om det blir tight om tid så kommer ju SAS att ha koll på anslutande passagerare och troligtvis vänta in dem om det inte blir alltför lång fördröjning.

Som alltid så beror ju svaret på sådana här frågor mycket på hur flexibla ni är kring att komma fram i planerad tid. Hade det varit en resa på 1-2 veckor så hade det kanske inte varit så dumt att ta denna anslutning och tänka att om ni missar den så kommer ni bli ombokade till något annat och då få EU-kompensation på 600 EUR per person som en trevlig utökning av semesterkassan. Eftersom du skriver "kortresa" så antar jag att ni inte har så lång tid på plats i Miami och då kanske ni inte vill missa upp till en dag där.
Så med 4 timmar kan ni koppla av och veta att ni med allra största sannolikhet kommer kunna utföra semestern som planerat och behöver inte stressa i onödan.
 
Otroligt frustrerad och arg..

Har samlat poäng och tagit reda på all info som krävts under 2 års tid så min mor skulle få sin 60 års drömresa i Business till Nya Zeeland.
I Torsdags lyckades jag få tag på 3 stolar i Business till BKK, 2st med 241 på min bokning och 1 på min brors bokning som jag behövde köpa till poäng för 6000kr för att få ihop det, men är bättre än ingenting tänkte jag. Poängen drogs på mitt konto, ombokningen från Economy som jag tidigare hade syntes på "mina resor" kom in och personen på amex bonusbokning sa att allt var klart.

I fredags kom det bekräftelse på min brors mail på digitala biljetter osv. men inte till mig, ringde igår till SAS och hon sa att hon kunde se mina reserverande platser i Business och att det var en annan avdelning som la in biljetterna manuellt, men om det inte var klart till idag (tisdag) så skulle jag ringa igen.
Ringde idag igen, dom sa att biljetterna var borta och att det inte fanns något annat dom kan göra, han sa även att han såg att Thai hade dragit tillbaka dessa biljetter i fredags så då ljög alltså personen jag pratade med igår om bokningen, och personen som reserverade mina platser som sa att "nu är allt klart" också gav ifrån sig ett otroligt irriterande besked eftersom det tydligen inte var sant.

Vad kan jag göra åt detta, har jag rätt till kompensation och ombokningar? Jag kommer kräva återbetalning för de 6000kr jag la ut på min brors konto för att vi alla skulle kunna flyga i business tillsammans, men också alla de bekräftelser jag fått via telefon att allt varit klart samt att vi har bokningar på två helt olika flyg nu... FYFAN..
 
Otroligt frustrerad och arg..

Har samlat poäng och tagit reda på all info som krävts under 2 års tid så min mor skulle få sin 60 års drömresa i Business till Nya Zeeland.
I Torsdags lyckades jag få tag på 3 stolar i Business till BKK, 2st med 241 på min bokning och 1 på min brors bokning som jag behövde köpa till poäng för 6000kr för att få ihop det, men är bättre än ingenting tänkte jag. Poängen drogs på mitt konto, ombokningen från Economy som jag tidigare hade syntes på "mina resor" kom in och personen på amex bonusbokning sa att allt var klart.

I fredags kom det bekräftelse på min brors mail på digitala biljetter osv. men inte till mig, ringde igår till SAS och hon sa att hon kunde se mina reserverande platser i Business och att det var en annan avdelning som la in biljetterna manuellt, men om det inte var klart till idag (tisdag) så skulle jag ringa igen.
Ringde idag igen, dom sa att biljetterna var borta och att det inte fanns något annat dom kan göra, han sa även att han såg att Thai hade dragit tillbaka dessa biljetter i fredags så då ljög alltså personen jag pratade med igår om bokningen, och personen som reserverade mina platser som sa att "nu är allt klart" också gav ifrån sig ett otroligt irriterande besked eftersom det tydligen inte var sant.

Vad kan jag göra åt detta, har jag rätt till kompensation och ombokningar? Jag kommer kräva återbetalning för de 6000kr jag la ut på min brors konto för att vi alla skulle kunna flyga i business tillsammans, men också alla de bekräftelser jag fått via telefon att allt varit klart samt att vi har bokningar på två helt olika flyg nu... FYFAN..

Spöktillgänglighet på Thai är inget ovanligt tyvärr och någon kompensation kommer du inte få inte heller ombokning eftersom du faktiskt inte var bokad. Möjligen kan du få återbetalt det som du la på din brors konto, beroende på vad som står i de terms and conditions.
 
Otroligt frustrerad och arg..

Har samlat poäng och tagit reda på all info som krävts under 2 års tid så min mor skulle få sin 60 års drömresa i Business till Nya Zeeland.
I Torsdags lyckades jag få tag på 3 stolar i Business till BKK, 2st med 241 på min bokning och 1 på min brors bokning som jag behövde köpa till poäng för 6000kr för att få ihop det, men är bättre än ingenting tänkte jag. Poängen drogs på mitt konto, ombokningen från Economy som jag tidigare hade syntes på "mina resor" kom in och personen på amex bonusbokning sa att allt var klart.

I fredags kom det bekräftelse på min brors mail på digitala biljetter osv. men inte till mig, ringde igår till SAS och hon sa att hon kunde se mina reserverande platser i Business och att det var en annan avdelning som la in biljetterna manuellt, men om det inte var klart till idag (tisdag) så skulle jag ringa igen.
Ringde idag igen, dom sa att biljetterna var borta och att det inte fanns något annat dom kan göra, han sa även att han såg att Thai hade dragit tillbaka dessa biljetter i fredags så då ljög alltså personen jag pratade med igår om bokningen, och personen som reserverade mina platser som sa att "nu är allt klart" också gav ifrån sig ett otroligt irriterande besked eftersom det tydligen inte var sant.

Vad kan jag göra åt detta, har jag rätt till kompensation och ombokningar? Jag kommer kräva återbetalning för de 6000kr jag la ut på min brors konto för att vi alla skulle kunna flyga i business tillsammans, men också alla de bekräftelser jag fått via telefon att allt varit klart samt att vi har bokningar på två helt olika flyg nu... FYFAN..

Förbannat trist. Beklagar verkligen. Tyvärr så börjar dina rättigheter först när du har en faktisk biljett (ticketed) vilket ej är fallet här.:(
 
Toppen