Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om man skulle åka Biz hela vägen förutom sista sträckan ex BKK-MUC-GOT, där MUC-GOT är eco, får man tillgång till lounge då?

Om man skulle åka Biz hela vägen förutom sista sträckan ex BKK-MUC-GOT, där MUC-GOT är eco, får man tillgång till lounge då?
Beror nog på vilka flygbolag det är och om flygbolaget har lounge on arrival eller inte. Har de inte det så har du inte access då det är flyget som avgår som avgör (om du nu inte har status i aktuell allians)

Vad är det senaste svaret på följande fråga: vilken sida använder ni för att få mest tillförlitliga resultat avseende awardresor?

Jag letar resor på SAS egen Star Alliance-sökmotor, och på Awardhacks, och Uniteds sida (saver-resultat), och jag tycker särskilt de två förstnämnda lämnar väldigt godtyckliga resultat. Jag kan plötsligt hitta business-biljetter, för att sedan om jag gör samma sökning igen (F5) inte hitta några biljetter alls, eller helt andra biljetter fast nu i ekonomi. Ibland tycker den att det finns business om jag t ex flyger FRA-VIE-MUC-ICN, men inte om jag bara söker MUC-ICN. Tacksam för all vägledning!

(Söker något för en familj på 4 personer till någonstans varmt under vinterhalvåret 24/25, vilket kanske på förhand är lite dödsdömt...)

. Ibland tycker den att det finns business om jag t ex flyger FRA-VIE-MUC-ICN, men inte om jag bara söker MUC-ICN. Tacksam för all vägledning!
Detta är en LH-specialitet, inte något som SAS ansvarar för. De låter partners kunder boka C via VIE långt innan de släpper direkt från FRA/MUC.

Som svar på din egentliga fråga: Seats.aero tycker jag är bra. Har även en LH F-sökning. Men även den baserar sig på SAS/AC/Uniteds egna sökmotorer i bakgrunden.

Någon som märkt skillnad i tillgång från VIE senaste? Har bevakat lite resor via VIE men helt plötsligt nu har det försvunnit mängder med flyg som det alla fanns 5 lediga platser på i C? (det ser mer systematiskt ut på tillgången än att det blivit plötslig hög efterfrågan)

Har noterat att Star Alliance-sökmotorn på SAS hemsida sedan en tid tillbaka inte visar United-flyg. Någon som vet om det går att boka om man ringer in eller om det är helt stängt för närvarande?

Toppen