Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har just nu en Star Alliance award, har nu släppts biljetter så det kan bli en ren SAS-award. Jag vill dock i slutändan få till First, så tanken är att det skall vara en Star Alliance award när allt är färdigt. Kan jag nu boka om till SAS-metall men behålla det som en Star Alliance-award, för att inte trigga några konstiga 450:-/750:- avgifter?
 

Mr Basic

Medlem
Jag har just nu en Star Alliance award, har nu släppts biljetter så det kan bli en ren SAS-award. Jag vill dock i slutändan få till First, så tanken är att det skall vara en Star Alliance award när allt är färdigt. Kan jag nu boka om till SAS-metall men behålla det som en Star Alliance-award, för att inte trigga några konstiga 450:-/750:- avgifter?
Bara en följdfråga, hittade du SAS-flighterna när du sökte via *A-award-sök?
 
Jag har just nu en Star Alliance award, har nu släppts biljetter så det kan bli en ren SAS-award. Jag vill dock i slutändan få till First, så tanken är att det skall vara en Star Alliance award när allt är färdigt. Kan jag nu boka om till SAS-metall men behålla det som en Star Alliance-award, för att inte trigga några konstiga 450:-/750:- avgifter?

Ja
 

Wick

Medlem
Märkte att Thai har slutat släppa sina "standard" 2 stolar i Business 6 månader innan avresa för några veckor sen.. typiskt nu precis när man ska lägga bokningen. Någon som vet något om detta och om det går att få tag i Business ner till SYD/MEL på annat vis?

/Daniel
 

Wick

Medlem
ANA åker till SYD fast du lär få boka kort inpå 1v-10dagar släpps det ofta. Har för mig de även åker till BNE.
Ska åka i November och då misstänker jag att vi helt och håller är i SkyTeam..

Någon som har info varför Thai slutat med deras bonusresor i Business??
 

mustam

Medlem
Märkte att Thai har slutat släppa sina "standard" 2 stolar i Business 6 månader innan avresa för några veckor sen.. typiskt nu precis när man ska lägga bokningen. Någon som vet något om detta och om det går att få tag i Business ner till SYD/MEL på annat vis?

/Daniel
Mycket märkligt. Går endast 3 månader fram nu..
Konstigt att Economy går att boka
 

Soetflyg

Medlem
Någon som flugit turkish i business mellan DXB och IST? Jag var nära på att boka men hejdade mig när jag såg en trip report på youtube där stolarna ser fruktansvärda ut.

Här är videon:

Min fråga: Är det verkligen sådär illa? Eller hade personen i fråga en enorm otur och fick en A330-200?
Enligt awardfares är ”min” eventuella biljett på en A330-300.

Tacksam för hjälp av någon erfaren.
 
Toppen