Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

henke12

Medlem
Rykte från Facebook:

"SAS stänger bokning med Thai för poäng från och med för några timmar sedan. Alla flighter är borta från online-sökningen och kundtjänst säger att de inte bokar Thai länge."
 
Rykte från Facebook:

"SAS stänger bokning med Thai för poäng från och med för några timmar sedan. Alla flighter är borta från online-sökningen och kundtjänst säger att de inte bokar Thai länge."
1. Thais tillgång på awards har kommit och gått
2. Vad kundtjänst säger om olika saker varierar från minut till minut åt alla håll
3. Varför skulle SAS inte boka Thai längre?
 

Rickard_O

Medlem
1. Thais tillgång på awards har kommit och gått
2. Vad kundtjänst säger om olika saker varierar från minut till minut åt alla håll
3. Varför skulle SAS inte boka Thai längre?
1. Den har ju varit relativt stabil nu sen pandemin lossnade
2. Håller med till viss del, det som gör mig mer skeptiskt är den där facebookgruppen där kunskapen är i paritet med vad en förskoleklass kan om flyg och dessa verksamheter runtikring, dock låter retoriken från kundtjänst väldigt likt hur det lät kring SQ 2023.
3. Någon på Thai fick höra vad SQ krävde och fick av SAS för en longhaul i business och ville ha samma sak!
 

Jannes

Medlem
Rykte från Facebook:

"SAS stänger bokning med Thai för poäng från och med för några timmar sedan. Alla flighter är borta från online-sökningen och kundtjänst säger att de inte bokar Thai länge."
Alternativ förklaring: teknisk orsak som även påverkar SAS kundtjänst möjlighet att boka. ”Vi kan inte boka” tolkas lätt som ”vi får inte boka”.

Kanske?
 

Rickard_O

Medlem
Det är oklart helt enkelt. Om det håller i sig i flera veckor kan vi kanske dra nån slutsats.

Edit: Nu verkar det funka igen. När jag söker på olika sträckor i *A-bokningen på SAS.se får jag fram awardplatser på Thai.
Frågan är väl om det går att boka?
Har väl rapporterats att det visas som spökplatser och man får waitlist när man ringer och och tekniska fel när man bokar online.
 

nissefalk

Medlem
Det är oklart helt enkelt. Om det håller i sig i flera veckor kan vi kanske dra nån slutsats.

Edit: Nu verkar det funka igen. När jag söker på olika sträckor i *A-bokningen på SAS.se får jag fram awardplatser på Thai.
Jag hittar också platser där jag sökte i helgen men det går inte att boka Business Class endast Economy går igenom fram till betalning
 
Toppen