Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om man bokar BKK-FRA-CPH tex (bara exempel) som *A awardresa i economy, om det senare dyker upp BKK-FRA-VIE i C, kan kundtjänst (om man hamnar hos en som inte är inkompetent) boka om första benet till att vara i C isåfall och resten som tidigare? (eller C om det dyker upp förstås)
Eller måste man boka en bkk-fra-vie-cph först och sen ta bort -vie benet?
 

FilipJ

Medlem
Om man bokar BKK-FRA-CPH tex (bara exempel) som *A awardresa i economy, om det senare dyker upp BKK-FRA-VIE i C, kan kundtjänst (om man hamnar hos en som inte är inkompetent) boka om första benet till att vara i C isåfall och resten som tidigare? (eller C om det dyker upp förstås)
Eller måste man boka en bkk-fra-vie-cph först och sen ta bort -vie benet?
Det skall gå.
Om det är nära inpå och därför släpps fler platser i C är det väl också mer sällan man ”tvingas” bli ruttad via VIE.
 

caberg

Medlem
Bokade precis en resa till LA i december och bokade ursprungligen VIE-MUC-LAX t/r.
När jag ville boka på CPH till VIE på utresan och hemresan gick det inte enligt agenten, istället hittade agenten en lösning att flyga direkt till MUC, dagen innan på utresan och en direkt flygning samma dag på hemresan.
Agenten hävdade att Married Segmentet lyckades brytas och jag nu istället flyger CPH-MUC-LAX t/r.
Nu till problemet..
I appen dyker resan upp som CPH-MUC / VIE-MUC-LAX t/r, biljetterings avdelningen är förvisso precis stängd kl 17.
Kommer biljetterings avdelningen ej godkänna bokningen eller har de möjlighet att ta bort VIE i efterhand?
Att poängtera är även att alla flygningar är utförda av LH gruppen på bokningen.
1710260595109.jpeg
 

Ano

Medlem
Jag har ibland upplevt att det tagit någon dag för systemet att uppdatera, och utesluta de avbokade flighterna.
Skulle inte vara orolig att själva bokningen har denna kombinerade resväg av de nya och gamla flighterna. Men för ro, dubbelkolla såklart med dem för säkerhets skull.
 

Guiden

Medlem
Går det inte att boka United på awards alls nu? Det blir ju rätt struligt med anslutningar i USA.
Finns det något sätt att se möjliga United flyg om man inte kan söka efter dem på Awardfares eller via SAS? Är i NZ nu och har en ekonomibiljett hem men hoppas något i C ska dyka upp men skulle helst inte vilja vara beroende att ringa SAS hela tiden.
 

LPC123

Medlem
Finns det något sätt att se möjliga United flyg om man inte kan söka efter dem på Awardfares eller via SAS? Är i NZ nu och har en ekonomibiljett hem men hoppas något i C ska dyka upp men skulle helst inte vilja vara beroende att ringa SAS hela tiden.
Har du rest på award till NZ och har retur eller har du 2 enkelresor? om du har en t/r så kan du inte ändra hemresan när resan är startad på en award.
 

Guiden

Medlem
Har du rest på award till NZ och har retur eller har du 2 enkelresor? om du har en t/r så kan du inte ändra hemresan när resan är startad på en award.
Har 2 enkelresor av den anledningen så jag kan ändra hemresan. Hittade en C via MEL-BKK-LHR som jag först bokade men fick boka av pga strul med att få transitvisa i Australien. Tydligen så måste man registrera biometrisk information innan man får sitt visa om man gör ansökan från Nya Zeeland. Hade jag varit i Sverige hade det inte varit något problem men andra regler här :(.

Så undrar om någon har kommit på ett sätt att söka United platser som är tillgängliga för Eurobonus.
 
Last edited:

Jannes

Medlem
Kan du söka Air Canada på Seats.aero?
Aeroplan tillgänglighet brukar väl matcha EB ganska väl?

Gå till Seats.aero, klicka Routes högst upp och välj Air Canada. När listan kommer upp, så finns en sökbox till höger, skriv in t.ex. AKL. (Du kan även skriva t.ex. AKL LAX för att filtrera till bara detta par)
Då får du fram förslag på rutter från AKL. Klicka fram passliga ruttpar i nya flikar, och där ser du tillgänglighet i olika klasser.

Vid skrivande stund hittar jag AKL-LAX i C idag, 20/3 och 21/3 till exempel.
 
Toppen