Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Johan F

Medlem
Ja, enligt EU261/2004 är det alltid utförande flygbolag som är skyldiga att boka om när de ställer in flyg, oavsett när de ställs in.
SAS kan alltid hjälpa till att boka om när man hittar nya awards om det är en award biljett, men sas kommer inte boka om till revenue på något annat bolag för att tex Lufthansa strejkar.

I ditt fall så var det Austrian som var skyldiga att boka om dig. De hänvisade till SAS och du hade tur att de lyckades boka om dig, vilket jag gissar var till en annan award biljett.
Om jag minns rätt så bokade agenten hemresan i Business Pro så ingen award, dessutom så trillade poäng in idag (12.750 stycken för att vara exakt).

Så jag är nöjd - poäng på en poängresa, hemresa med SAS istället för med Audtrian som bokat samt förhoppningsvis 600EUR för förseningen. Claim inskickat men inget svar ännu. Blir att köps en trisslott på vägen hem
 

Wick

Medlem
Går det att boka awardresor överhuvud taget till Nya Zealand nu för tiden?
Ska boka resa dit i november men verkar vara helt dött, även med ekonomistolar.
 

Wille91

Medlem
Jag bokade 3 platser i mellandagarna 2023-24 ca 2 månader i förväg. Det gäller att vara snabb när platserna kommer, det var en ren slump att jag upptäckte dem!
 
En dryg månad innan bokade jag fyra platser (såg sex). Sen ytterligare en på samma flyg. Enkelresa.
Ungefär en månad innan för returresan också (fyra platser). Var dock februari/mars så inte kanske den mest populära tiden på året.
 
Toppen