Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Davvelavve

Medlem
Går ej att boka någon typ av premium economy på *A-awards, det existerar inte. Därav problemet.
SAS plus går som Business. Oklart varför det går på vissa men inte andra.
Screenshot_20240304-113358.png
 

Gizmo79

Medlem
Har en bonusresa med Lufhansa i business till New York på Onsdag. Ser nu att det verkar bli strejk igen. Kan vi räkna med att bli ombokade till annat bolag eller kan det ställa till det att det är en bonusresa?
Ledsen om ni anser att denna fråga är besvarad många ggr tidigare men vart lite stressad nu och funderar på vad vi skall göra.
 

Tamas

Medlem
Har en bonusresa med Lufhansa i business till New York på Onsdag. Ser nu att det verkar bli strejk igen. Kan vi räkna med att bli ombokade till annat bolag eller kan det ställa till det att det är en bonusresa?
Ledsen om ni anser att denna fråga är besvarad många ggr tidigare men vart lite stressad nu och funderar på vad vi skall göra.
Ni kan inte göra nåt innan flyget är inställd. Däremot du kan vara förberedd med alternativ så om det ställs in kan du ringa till SAS eller vara på flygplatsen och försöka få alternativ rutt med andra bolag.
 

Gizmo79

Medlem
Ni kan inte göra nåt innan flyget är inställd. Däremot du kan vara förberedd med alternativ så om det ställs in kan du ringa till SAS eller vara på flygplatsen och försöka få alternativ rutt med andra bolag.

Nej det förstår jag, men det spelar ingen roll i detta läget att det är en bonusresa tänker jag? Så att det måste finnas bonusplatser på de flyg som vi skall bokas om till?
 

JacobGBG

Medlem
Nej det förstår jag, men det spelar ingen roll i detta läget att det är en bonusresa tänker jag? Så att det måste finnas bonusplatser på de flyg som vi skall bokas om till?

Det SKA inte spela någon roll. Kundtjänst kan vid ett pressat läge försöka få det till det, då får man påminna dom om EU-regler.
 

Johan F

Medlem
Nej det förstår jag, men det spelar ingen roll i detta läget att det är en bonusresa tänker jag? Så att det måste finnas bonusplatser på de flyg som vi skall bokas om till?
Råkade ut för inställt LH-flyg från DEN -MUC i början av februari just pga strejken (bonusbiljett), från det att jag fick mailet om cancelleringen tills dess att jag hade blivit ombokad tog det typ 3 timmar så sitt still i båten. Men ett tips är ju som sagt att vara förberedd med alternativ

Jag blev dessutom ombokad till BA så någon begränsning i tillgänglighet av bonusplatser inom *A fanns inte då i alla falll
 
Toppen