Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

P-L

Medlem
Det var många frågor på en gång. Kan va bättre om du delar upp dem lite mer. Vad har du till exempel funnit och vart ska du åka (=vilka exakta avgång/ankomstflygplatser) och vilka exakta klasser vill du åt?


Tanken är att försöka hitta SFO-CPH i maj respektive augusti 2024 i Business för 1 person. Max 1 mellanlandning.

Genom awardfares dyker det upp en hel del med United och Air Canada i business men på SAS egna hemsida får jag inte ens upp Air Canada-flighter som förslag. United Airlines dyker upp på SAS hemsida men bara i Economy.
 

Jannes

Medlem
Awardhacks är nog bäst, de är så gott som garanterat bokningsbart för Eurobonus om du hittar nåt.
Till exempel SFO-LIS-CPH med TAP i C finns 1. Augusti.

Annars svårt, då många släpper tillgänglighet 11 månader i förväg ungefär och sen först väldigt nära inpå avgång.
 

Tonton

Medlem
Tanken är att försöka hitta SFO-CPH i maj respektive augusti 2024 i Business för 1 person. Max 1 mellanlandning.

Genom awardfares dyker det upp en hel del med United och Air Canada i business men på SAS egna hemsida får jag inte ens upp Air Canada-flighter som förslag. United Airlines dyker upp på SAS hemsida men bara i Economy.

Tips: Se till att bara filtrera på tillgänglighet från Eurobonus, när du navänder Awardfares. Då får du bara upp vad som är bokningsbart genom Eurobonus.
 

Gerstel

Ny medlem
Hej,
Jag har en utmaning med en befintlig bokning, som jag skulle vilja justera.
Nuvarande hemresa är Hongkong - Frankfurt - Köpenhamn, båda benen med Lufthansa i Business.
Jag skulle vilja byta ut den sista flighten till Frankfurt - Göteborg.
Utmaningen är att agenterna inte hittar någon flight när de söker med Hongkong - Frankfurt som grund, när de däremot söker enbart Frankfurt - Göteborg aktuell dag så får de fram den. Jag har personligen varit med om det på Turkish tidigare men aldrig Lufthansa.

Någon som har något tips?

Har kört klassiska Huaca 3 gånger idag, men tyvärr med samma resultat.


Med vänlig hälsning,
Gerstel
 

patteng

Medlem
Hej,
Jag har en utmaning med en befintlig bokning, som jag skulle vilja justera.
Nuvarande hemresa är Hongkong - Frankfurt - Köpenhamn, båda benen med Lufthansa i Business.
Jag skulle vilja byta ut den sista flighten till Frankfurt - Göteborg.
Utmaningen är att agenterna inte hittar någon flight när de söker med Hongkong - Frankfurt som grund, när de däremot söker enbart Frankfurt - Göteborg aktuell dag så får de fram den. Jag har personligen varit med om det på Turkish tidigare men aldrig Lufthansa.

Någon som har något tips?

Har kört klassiska Huaca 3 gånger idag, men tyvärr med samma resultat.


Med vänlig hälsning,
Gerstel
Kan de inte bara byta ut CPH mot GOT nu i efterhand?

Jag hade ett liknande problem. Bokade BKK->MUC->VIE pga married segment. Bara BKK->MUC gick ej att boka. Efter att bokningen var biljetterad ringde jag in och boka om, kunde då ta bort MUC->VIE och boka MUC->GOT istället. Jag bad de ta bort VIE-benet och ersätta det med MUC->GOT
 
Ska boka en resa med 2-4-1 där jag inte kan lägga hela resan online. För att säkra hemresan (som är svårast att hitta). Kan jag lägga den via webben för att sen lägga till ditresan via kundtjänst?
Om ja, bokar jag då med 2-4-1 via webben eller bokar jag till fullpris. Eller det spelar ingen roll?
 

patteng

Medlem
Ska boka en resa med 2-4-1 där jag inte kan lägga hela resan online. För att säkra hemresan (som är svårast att hitta). Kan jag lägga den via webben för att sen lägga till ditresan via kundtjänst?
Om ja, bokar jag då med 2-4-1 via webben eller bokar jag till fullpris. Eller det spelar ingen roll?
Stämmer, lägg den bokningen via webben eller ring in.
Jag har en bokat hemresan. Lägger till ditresan när det dyker upp något bra. Det spelar ingen roll när du applicerar 2-4-1. Den ligger kvar med bokningen. Problemet för vissa ibland är väl att man inte har tillräckligt med poäng att boka utan voucher.
 
Stämmer, lägg den bokningen via webben eller ring in.
Jag har en bokat hemresan. Lägger till ditresan när det dyker upp något bra. Det spelar ingen roll när du applicerar 2-4-1. Den ligger kvar med bokningen.
Givet att priset för en star alliance är 99k enkel men 80 om du bokta T/R får jag då tillbaka poängen om jag lägger till ditresan via ktj? eller måste jag betala mer poäng för att jag bokar dom som enkelresor? Vad gäller?
 
Toppen