Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
EVA flyger från Bangkok till LHR, AMS och VIE. De brukar släppa biljetter tidigare än Thai och anses väl vara rätt trevliga att flyga med.
Edit: ser att du nämner LH-gruppen så kanske inte är relevant detta.
Jo det är absolut relevant, är villig att boka i princip vad som helst så länge det är business, LH-gruppen är bara det jag kollat mest då de är ett av få bolag som brukar erbjuda tillgänglighet för två i business så här pass tidigt. Eva hade såklart varit grymt bra men de släpper tyvärr bara en biljett i business per flight och vi är två vilket jag missade att skriva tidigare. Visserligen släpper de ibland fler närmare inpå men vill se till att få till en bokning nu så snart som möjligt.
 

patteng

Medlem
Jo det är absolut relevant, är villig att boka i princip vad som helst så länge det är business, LH-gruppen är bara det jag kollat mest då de är ett av få bolag som brukar erbjuda tillgänglighet för två i business så här pass tidigt. Eva hade såklart varit grymt bra men de släpper tyvärr bara en biljett i business per flight och vi är två vilket jag missade att skriva tidigare. Visserligen släpper de ibland fler närmare inpå men vill se till att få till en bokning nu så snart som möjligt.
Thai börjar köra BKK-OSL från Juli igen. Om du orkar vänta lite bör det dyka upp under/efter sommaren.
Jag har bokat hemresa men ej utresa. Vi är dock 3 (+1) så det är lite svårare... Men du lär hitta 2st platser med is i magen.
 

eddo

Medlem
Thai börjar köra BKK-OSL från Juli igen. Om du orkar vänta lite bör det dyka upp under/efter sommaren.
Jag har bokat hemresa men ej utresa. Vi är dock 3 (+1) så det är lite svårare... Men du lär hitta 2st platser med is i magen.
Ja det hade varit smidigt med Thai. Målet är att hålla utkik när de börjar släppa platserna, men vill ändå boka något redan nu som "backup" ifall vi inte hittar något bättre. Speciellt när vi åker runt nyår då det brukar vara svårare att hitta platser till Asien. :)
 

Emil123

Medlem
Vet inte om du är tillräckligt desperat men testa till ADD, de släpper dock 331 dagar innan men finns BKK-ADD 2 platser hela Dec än så länge. Ni behöver förmodligen även hänga i ADD nästan 1 dygn.
 

eddo

Medlem
Vet inte om du är tillräckligt desperat men testa till ADD, de släpper dock 331 dagar innan men finns BKK-ADD 2 platser hela Dec än så länge. Ni behöver förmodligen även hänga i ADD nästan 1 dygn.
Tack, jo den tanken har faktiskt slagit mig även om det inte är en rutt man blir superexalterad över haha. Men har vi inte fått tag på något bättre 331 dagar innan kanske det får bli en sådan bokning. :)
 

Fredah

Medlem
Jag har bokat en enkel CPH-FRA-IST-SEZ och ringde in för att lägga på hemresan.
Hemresan finns att boka som enkel via SAS *A sök men agenten säger att platserna inte är släppta ännu.

Är det HUACA som gäller eller kan det ligga något i detta?
Att TK syns på webben men inte går att boka ännu (det är i Januari -25).
 

JacobGBG

Medlem
Jag har bokat en enkel CPH-FRA-IST-SEZ och ringde in för att lägga på hemresan.
Hemresan finns att boka som enkel via SAS *A sök men agenten säger att platserna inte är släppta ännu.

Är det HUACA som gäller eller kan det ligga något i detta?
Att TK syns på webben men inte går att boka ännu (det är i Januari -25).

HUACA, med disclaimern att det ofta är struligt med TK awards.
 

JacobGBG

Medlem
Har en utresa till BKK i business bokad mellandagarna 2024 och letar hemresa runt 10-12 januari 2025 med LH-gruppen men det har kört ihop sig lite. Kollar hemresor från/via t.ex. BKK, ICN, TPE, PVG, PEK, HKG, NRT, HND men inte hittat något bra ännu. Ska även kolla resor med TK från några andra flygplatser men de biljetterna har inte släppts ännu. Med LH-gruppen söker jag givetvis till VIE för att ha bäst möjlighet att hitta platser i C. Har någon idéer på fler flygplatser att söka från tar jag gärna emot tips. Skriv i PM om ni inte vill skriva öppet av någon anledning.

Skriver här istället för att skapa en tråd med "mallen" då jag mest vill ha generella tips på eventuella rutter jag missar att söka. Själva letandet av biljetter gör jag gärna på egen hand. :)

Du har Phuket också (HKT) brukar dock vara väldigt sällsynta och populära. Antar utifrån ditt mönster att det endast är mainland SEA region som gäller.
 

Gus

Medlem
Det vanliga är väl 24/48/72h, vilka bolag som har vilja gränser vet jag inte. Men skulle det närma sig ett dygn skulle jag definitivt höra av mig.
En gissning är att det är relativt vanligt med 48h som de kan ligga on hold.
Hur fungerar det på helgen? Biljetteras biljetter då? Gjorde en ombokning i fredags kl 11 och har inte fått biljetterna bekräftade ännu, men de syns i appen.
 
Toppen