GoldDigger
Medlem
Tyvärr är det nog så att TK på sin sida har meddelat något men då de har ett helt separat ticketing-system så går denna info inte att få upp. Så det finns en risk att du nekas boarding när det väl gäller. Hade det varit de flesta andra flyglinjer så hade jag suttit lungt, men TK har en track record av att inte vara behjälpliga när något inte är som dom vill det.
Tror det säkraste är att ringa och kolla med SAS här.
Har ringt till SAS för andra gången och svaret är ”Det ser bra ut. Bokningen finns, biljetterna finns, ni är seatade på alla sträckor. Det är kort tid på IST. När det bara är en tidändring men samma flight behövs ingen ny eticket göras”.
Jag hade hittat en hemresa en dag tidigare ( med längre mellanlandning) men den gick inte att boka. Agenten såg den i systemet men det var någon spärr så han kunde inte boka den. Händer tydligen ibland m Turkish enligt honom.
Jag har PNRnumret till Turkish-delen och i Turkish-app kan jag se den delen av resan, med uppdaterade tider, men för att ”manage my trip” behövs ett annat eticketnummer än det jag fått. Enligt SAS finns inget annat eticketnummer?
Så jag har behållit resan som den är, får försöka lita på de 2 agenter jag pratat med…. Jag har eticket, ser hela resan i SASapp och webb samt har lyckats seata oss på alla sträckor. Finns det något mer att göra?