Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tyvärr är det nog så att TK på sin sida har meddelat något men då de har ett helt separat ticketing-system så går denna info inte att få upp. Så det finns en risk att du nekas boarding när det väl gäller. Hade det varit de flesta andra flyglinjer så hade jag suttit lungt, men TK har en track record av att inte vara behjälpliga när något inte är som dom vill det.

Tror det säkraste är att ringa och kolla med SAS här.

Har ringt till SAS för andra gången och svaret är ”Det ser bra ut. Bokningen finns, biljetterna finns, ni är seatade på alla sträckor. Det är kort tid på IST. När det bara är en tidändring men samma flight behövs ingen ny eticket göras”.

Jag hade hittat en hemresa en dag tidigare ( med längre mellanlandning) men den gick inte att boka. Agenten såg den i systemet men det var någon spärr så han kunde inte boka den. Händer tydligen ibland m Turkish enligt honom.

Jag har PNRnumret till Turkish-delen och i Turkish-app kan jag se den delen av resan, med uppdaterade tider, men för att ”manage my trip” behövs ett annat eticketnummer än det jag fått. Enligt SAS finns inget annat eticketnummer?
Så jag har behållit resan som den är, får försöka lita på de 2 agenter jag pratat med…. Jag har eticket, ser hela resan i SASapp och webb samt har lyckats seata oss på alla sträckor. Finns det något mer att göra?
 

daniel_se

Medlem
SAS går bananas på mina ARN till ORD och IAD biljetter. Ombokad 3 ggr var på några dagar. Dessutom får jag SMS om att dom inte kunnat dra ombokningsavgifter varje gång, men antar att det är ett automatiserat sms. Samma visa förra året med mina biljetter från CPH till EWR och IAD.

Snart köper jag ett par robotdammsugare i shopen istället och skiter i EB….
 
Har ringt till SAS för andra gången och svaret är ”Det ser bra ut. Bokningen finns, biljetterna finns, ni är seatade på alla sträckor. Det är kort tid på IST. När det bara är en tidändring men samma flight behövs ingen ny eticket göras”.

Jag hade hittat en hemresa en dag tidigare ( med längre mellanlandning) men den gick inte att boka. Agenten såg den i systemet men det var någon spärr så han kunde inte boka den. Händer tydligen ibland m Turkish enligt honom.

Jag har PNRnumret till Turkish-delen och i Turkish-app kan jag se den delen av resan, med uppdaterade tider, men för att ”manage my trip” behövs ett annat eticketnummer än det jag fått. Enligt SAS finns inget annat eticketnummer?
Så jag har behållit resan som den är, får försöka lita på de 2 agenter jag pratat med…. Jag har eticket, ser hela resan i SASapp och webb samt har lyckats seata oss på alla sträckor. Finns det något mer att göra?
Efter att ha fått nytt SMS från SAS iförrgår med upprepning om att ” Contact us ….not been able to rebook you” så ringde jag igår. Pratade m trevlig agent som menade på att resan behöver ombokas, det kommer inte gå i IST. Han lyckades dock inte lösa en bra hemresa, trots försök. Menade att vissa resor jag såg inte gick att boka för honom.
Så tillbringade gårkvälllen m Awardhacks & SAS Star A-sida för att försöka hitta alternativ. Beväpnad m några förslag ringde jag återigen i dag och fick jackpot i agentlotteriet! Han var superbra och kunde allt om segment, söka steg för steg, börja bakifrån etc. Lyckades lösa allt i Business för oss fyra och det biljetterades dessutom under samtalet. Så nu har vi en bra hemresa, med flera timmar mellanlandning på IST, så nu bör inte några tidtabellsändringar kunna stöka till något mer, hoppas jag Iallafall!
 

TheDude

Medlem
Stämmer det att Lufthansa long-haul Business släpps 85 dagar innan avresa? Jag antar att det blir struligt att boka om för en resa som göras i dec/jan nästa år med tanke på att då har nog SAS lämnat *A.
 
Toppen