Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Någon som vet om FRA-ICN-SGN brukar vara en godkänd routing? Vet att vad som är ok eller inte brukar variera mellan olika agenter men tänkte om någon bokat liknande.
 

P-L

Medlem
Hej!

Hade en bonusresa bokad CPH-YYZ t/r med SAS som nu blivit ombokad till CPH-ARN-YYZ (åt båda hållen). Utresan är 4 timmar tidigare och hemresan avslutas 4 timmar senare. Vad tänker ni att jag har för ombokningsrättigheter? Ser inga tillgängliga bonusresor som är CPH-YYZ kring de datumen jag kan åka.
 

LPC123

Medlem
Hej!

Hade en bonusresa bokad CPH-YYZ t/r med SAS som nu blivit ombokad till CPH-ARN-YYZ (åt båda hållen). Utresan är 4 timmar tidigare och hemresan avslutas 4 timmar senare. Vad tänker ni att jag har för ombokningsrättigheter? Ser inga tillgängliga bonusresor som är CPH-YYZ kring de datumen jag kan åka.
Mycket beror väll på när resan är? om det är långt bort ingen alls inom 1v ganska stor chans
 

fcx

Medlem
Hej!

Hade en bonusresa bokad CPH-YYZ t/r med SAS som nu blivit ombokad till CPH-ARN-YYZ (åt båda hållen). Utresan är 4 timmar tidigare och hemresan avslutas 4 timmar senare. Vad tänker ni att jag har för ombokningsrättigheter? Ser inga tillgängliga bonusresor som är CPH-YYZ kring de datumen jag kan åka.
SAS brukar vara flexibla när man ringer in och man har fått en schemaändring och vill flytta någon dag. Dock är det ingen formell rättighet att bli ombokad, men det är helt klart värt ett samtal om man vill byta till en avgång som inte har lediga awards.
 

LPC123

Medlem
Resan är i maj 2024
Som @fcx skrev brukar dom vara medgörliga för ombokningar på SAS. Jag läste galet och fick det till avbokning/ersättning. Borde inte vara några problem att få boka om till något som finns tillgängligt dock så skapar dom inga "nya" platser för dig.
Lycka till
 

mbglo

Medlem
Ser availability i Thai i ekonomi-klass på SAS:s hemsida, men det fungerar inte att boka då jag får "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.". Har läst att Thai bara är bokningsbart 89 dagar innan avgång, men osäker på om det även gäller economy eller endast business?
 

Jannes

Medlem
Ser availability i Thai i ekonomi-klass på SAS:s hemsida, men det fungerar inte att boka då jag får "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.". Har läst att Thai bara är bokningsbart 89 dagar innan avgång, men osäker på om det även gäller economy eller endast business?
Jag tror någon tipsade om att ringa in och säga att det inte går, borde kunna boka och dessutom skippa telefonavgiften. Värt ett försök?
 
Ser availability i Thai i ekonomi-klass på SAS:s hemsida, men det fungerar inte att boka då jag får "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.". Har läst att Thai bara är bokningsbart 89 dagar innan avgång, men osäker på om det även gäller economy eller endast business?

Jag fick ringa in för att boka thai ekonomi. Resan låg ca 300 dagar fram.
 
Toppen