Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

mrestes

Medlem
Jag blir inte klok på bonusresor från New York och Boston till Scandinavia. Har kollat varje dag i en månad. Här är några mönster jag har sett.
EWR-ARL- släpps dagligen i några dagar 330 dagar fram över. Sedan när det ska vara flyg på en lördag slutar de kommer. Och nu även när det ska vara en resa på en måndag kom ingenting.
EWR-OSL - Samma mönster som ovan men lite skillnad. Biljetter i GO och Business kommer 330 dagar innan, PLUS 329 dagar. Alla försvinner när det är flyg på lördag och söndag men kommer tillbaka när det är flyg på måndag till skillnad från EWR-ARL
BOS-CPH Först kommer det endast flyg när det är på en onsdag. Sedan ingenting för ett par veckor. För att sedan börjar kommer varje dag men i några dagar men då bara ungefär 310 dagar innan avresan. Efter några dagar slutar de dyker upp igen, både 310 framöver och 330 dagar framöver.

Jag tror inte det är bara att folk hinna boka platserna snabbare än jag kan se dem. Det måste vara något annat som ligger bakom. Kan det vara att avresor på lördag, söndag och måndag är mer populära så de släpps inte?
Någon med tidigare erfarenheter som kan bidra med några kloka ord och råd?
 

wenne87

Medlem
Försökte just boka en resa i Business,

ARN-HAM-FRA-BKK med retur 10 dagar senare, BKK-IST-FRA-ARN, då säger agenten att eftersom att jag åker via hamburg ut, så kan jag inte boka IST-FRA då det krockar med någon regel. Någon som vart med om detta och vet vad det kan vara? Tydligen väldigt vanligt enligt honom... Känns väldigt oklart.
 

Hachans

Medlem
Försökte just boka en resa i Business,

ARN-HAM-FRA-BKK med retur 10 dagar senare, BKK-IST-FRA-ARN, då säger agenten att eftersom att jag åker via hamburg ut, så kan jag inte boka IST-FRA då det krockar med någon regel. Någon som vart med om detta och vet vad det kan vara? Tydligen väldigt vanligt enligt honom... Känns väldigt oklart.

Ja, sånt förekommer. Känner inte till just denna relation men det finns blockerade relationer som flygbolagen inte godkänner. Turkish är väldigt bråkiga med detta. Thai också.
 
Försökte just boka en resa i Business,

ARN-HAM-FRA-BKK med retur 10 dagar senare, BKK-IST-FRA-ARN, då säger agenten att eftersom att jag åker via hamburg ut, så kan jag inte boka IST-FRA då det krockar med någon regel. Någon som vart med om detta och vet vad det kan vara? Tydligen väldigt vanligt enligt honom... Känns väldigt oklart.
Jag hade HUACAt, bra agenter brukar kunna göra workarounds för Turkish Airlines konstiga regler.
 

Mr Planning

Medlem
Går det att boka 2 personer till samma destination, (på samma boking) men där första benet avgår från ARN för ena personen, och den andra avgår från CPH, och där resten av bokningen sker tillsammans?
 

vegasbaby

Medlem
Jag tror inte det är bara att folk hinna boka platserna snabbare än jag kan se dem. Det måste vara något annat som ligger bakom. Kan det vara att avresor på lördag, söndag och måndag är mer populära så de släpps inte?
Någon med tidigare erfarenheter som kan bidra med några kloka ord och råd?
Ja, det tenker jeg er helt åpenbart. Enkelte dager er mindre populære å reise ut på, så disse dagene er lettere å få tak i bonusbilletter på. Men jeg ville kanskje trodd at det var mest attraktivt å reise ut torsdag, fredag eller lørdag. I alle fall med andre selskaper, bl.a. ANA, er det et tydelig mønster at ved utreise mandag og tirsdag er lettest å finne bonusbilletter.

Ellers er jeg ikke overrasket over at SAS legger ut bonusbilletter bare en vei, og ellers gjør det litt "vrient" 330 dager ut i tid. De ønsker jo å selge mest mulig...Tipper det blir sluppet mer når det nærmer seg.
 

Jalle1337

Medlem
15.03 AI KTM-DEL 2140-2320 eco
16.03 LO DEL-WAW 0700-1120 biz
16.03 LO WAW-ARN 1710-1900 biz

Annars finns det flera möjligheter på samma rutan på andra dato, men då med längre stopp i DEL. Sök DEL-ARN och så KTM-DEL separat, och ring inn när du har hittad en bra kombination. Eventuelt kan du kolla på KTM-BKK, BKK-ARN. Blir längre stopp på den rutan oxo.
Stort tack för tipset. Glömde nämna att vi är 2 pers som ska åka. Får inte upp några direkt flight tills Delhi för 2 personer tyvärr bara via BKK det funkar väl också i värsta fall även om det känns som en omväg. :)
Men får köra via BKK då helt enkelt och söka sträckorna var för sig och ringa in.
Tar det något extra pröjs om man ringer in?
Konstigt att deras sökmotor är så dålig kan man tycka men det kanske vill att det inte ska vara lätt att spendera poängen!
 
Toppen