Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har gjort några First med Lufthansa, Singapore och ANA. Har de senaste året tänkt att jag skulle vilja prova ANA's nya First till Tokyo, men tänkt att jag får "ta det sen".
Med tanke på omständigheterna har en känsla börjar smyga sig på denna senaste tiden att jag kanske borde söka och se vad jag kan hitta. Boka om jag finner och så får det bära eller brista. Innan det är för sent.
Så har tänkt att ge det ett försök.

Var några år sedan jag bokade en First senast. Är det Awardfares som är bästa vägen att söka nu?

 
Har gjort några First med Lufthansa, Singapore och ANA. Har de senaste året tänkt att jag skulle vilja prova ANA's nya First till Tokyo, men tänkt att jag får "ta det sen".
Med tanke på omständigheterna har en känsla börjar smyga sig på denna senaste tiden att jag kanske borde söka och se vad jag kan hitta. Boka om jag finner och så får det bära eller brista. Innan det är för sent.
Så har tänkt att ge det ett försök.

Var några år sedan jag bokade en First senast. Är det Awardfares som är bästa vägen att söka nu?
Tror Awardfares är nog bäst för ANA just nu. Cowtool var bättre tyckte jag förr, men iom att det lades ner så Awardfares :)
 

mrestes

Medlem
Nästan varje dag i november har SAS släppt business class bonusresor mellan CPH-BOS 330 dagar i framtiden, dvs oktober 2024. Under samma tid har jag inte sett att de har släppt en enda businessclass resa mellan BOS-CPH för samma period.

Är det normalt att business biljetterna släpps endast i en riktning på vissa router?
 

Piffsan

Medlem
Har en 241-amex voucher som går ut vid årskiftet så måste boka något roligt, är lite sugen på Nepal för att vandra i Mars. Hittar resor dit utan problem nästan varje dag, däremot hem är det lite svårare av någon anledning.
Har bara använt mig av Sas egna Star alliance "sökflik" på deras sajt.
Skulle vilja åka hem runt 18/3 +/- någon dag. Både ekonomi och business funkar. Hittar inga resor alls förens i april hem, kan till och med tänka mig 2 mellanlandningar i värsta fall. Någon som kan hjälpa mig att hitta en resa hem eller har tips på hur jag letar på ett bättre sätt? Eller kan det komma att släppas resor pö om pö och jag får kolla lite varje dag? :)

Tack på förhand // Jalle
Öppna egen tråd om awardresa sökes med datum, hur många personer samt hur många poäng du har etc så får du nog svar snabbare Finns mall om det någonstans (som någon annan här kan hjälpa dig hitta).
 

Molde

Medlem
Har en 241-amex voucher som går ut vid årskiftet så måste boka något roligt, är lite sugen på Nepal för att vandra i Mars. Hittar resor dit utan problem nästan varje dag, däremot hem är det lite svårare av någon anledning.
Har bara använt mig av Sas egna Star alliance "sökflik" på deras sajt.
Skulle vilja åka hem runt 18/3 +/- någon dag. Både ekonomi och business funkar. Hittar inga resor alls förens i april hem, kan till och med tänka mig 2 mellanlandningar i värsta fall. Någon som kan hjälpa mig att hitta en resa hem eller har tips på hur jag letar på ett bättre sätt? Eller kan det komma att släppas resor pö om pö och jag får kolla lite varje dag? :)

Tack på förhand // Jalle

15.03 AI KTM-DEL 2140-2320 eco
16.03 LO DEL-WAW 0700-1120 biz
16.03 LO WAW-ARN 1710-1900 biz

Annars finns det flera möjligheter på samma rutan på andra dato, men då med längre stopp i DEL. Sök DEL-ARN och så KTM-DEL separat, och ring inn när du har hittad en bra kombination. Eventuelt kan du kolla på KTM-BKK, BKK-ARN. Blir längre stopp på den rutan oxo.
 
Toppen