Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Gjorde en bokning till Sri Lanka i C nästa sommar. Gjorde denna bokning online med en av min systers 241-vouchers som går ut vid årsskiftet, vi tillhör samma poänggrupp.

Dagen efter ville justera bokningen något pga. hittat bättre flights så ringde in - var tydlig med att min systers voucher skulle appliceras så att de inte ändrade till en av mina som går ut nästa år. De fick alla koder osv. som gäller min syster och medarbetaren gav ett kompetent intryck.

Nu i efterhand visar det sig så klart att de applicerade en av mina vouchers istället för min systers... Jag kan så klart boka av resan och hoppas på att allt kommer tillbaka för ombokning men är det görbart att ringa in och få dem att byta ut voucher?
Hittade du bara platser till Sri Lanka? Eller hittade du en hemresa också?

Säker på att det är en ren bonusresa eller en vanlig biljett betald med poäng?
Säker på att det är en bonusresa. Räknar inte med några poäng eller liknande, mest orolig för att biljetten inte ska anses giltig.

Står dock bokningsklass I, vilket verkar det vanliga för bonusresor?

Last edited:
Säker på att det är en bonusresa. Räknar inte med några poäng eller liknande, mest orolig för att biljetten inte ska anses giltig.

Det är nog kabinklass som av någon anledning ibland anges till SAS Business Pro, har så på en kommande award med LH/LX, men det är bokningsklass som har betydelse.

Bokningsklass I är award.

Om det är I är det bonus. En biljett blir inte ogiltig för att SAS IT benämner biljetten fel.

Har en 241-amex voucher som går ut vid årskiftet så måste boka något roligt, är lite sugen på Nepal för att vandra i Mars. Hittar resor dit utan problem nästan varje dag, däremot hem är det lite svårare av någon anledning.
Har bara använt mig av Sas egna Star alliance "sökflik" på deras sajt.
Skulle vilja åka hem runt 18/3 +/- någon dag. Både ekonomi och business funkar. Hittar inga resor alls förens i april hem, kan till och med tänka mig 2 mellanlandningar i värsta fall. Någon som kan hjälpa mig att hitta en resa hem eller har tips på hur jag letar på ett bättre sätt? Eller kan det komma att släppas resor pö om pö och jag får kolla lite varje dag? :)

Tack på förhand // Jalle

Har gjort några First med Lufthansa, Singapore och ANA. Har de senaste året tänkt att jag skulle vilja prova ANA's nya First till Tokyo, men tänkt att jag får "ta det sen".
Med tanke på omständigheterna har en känsla börjar smyga sig på denna senaste tiden att jag kanske borde söka och se vad jag kan hitta. Boka om jag finner och så får det bära eller brista. Innan det är för sent.
Så har tänkt att ge det ett försök.

Var några år sedan jag bokade en First senast. Är det Awardfares som är bästa vägen att söka nu?

Toppen