Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det kan man, men risken att du får ett stolpskott till agent är hög. Biljettering lär inte ske förrän på måndag heller.

Boka en resa i F idag, fick suverän hjälp av en duktig agent som löste allt på under 10 minuter.
Bokningen skickades på mail medans vi pratade så jag kunde bekräfta att allt stämde.
Skatten räknades ut direkt och fick biljetterna 1 minut efter att samtalet var över

Så allt är inte alltid skit
 

RhinoG

Medlem
Boka en resa i F idag, fick suverän hjälp av en duktig agent som löste allt på under 10 minuter.
Bokningen skickades på mail medans vi pratade så jag kunde bekräfta att allt stämde.
Skatten räknades ut direkt och fick biljetterna 1 minut efter att samtalet var över

Så allt är inte alltid skit
Absolut inte, finns en del superbra agenter, och i det stora hela är detta ett fantastiskt förmånligt upplägg som jag tar alla gånger i veckan. För egen del har erfarenheterna av att ringa in på helgen dock varit ganska dåliga, har på senare tid enbart fått prata med den internationella kundtjänsten där jag egentligen inte kunnat få hjälp alls. Är EBD.
 

JPE

Medlem
Boka en resa i F idag, fick suverän hjälp av en duktig agent som löste allt på under 10 minuter.
Bokningen skickades på mail medans vi pratade så jag kunde bekräfta att allt stämde.
Skatten räknades ut direkt och fick biljetterna 1 minut efter att samtalet var över

Så allt är inte alltid skit
Det är skillnad by nybokning och ombkning. Som jag har förstått det är det bara det senare som måste gå via "eurobonusavdelningen". Nybokning har jag alltid fått biljetterat direkt, även på helger.
 

palmen

Moderator
Det är skillnad by nybokning och ombkning. Som jag har förstått det är det bara det senare som måste gå via "eurobonusavdelningen". Nybokning har jag alltid fått biljetterat direkt, även på helger.
Nu är det någon månad sedan jag bokade, men har nästan alltid fått vänta på biljettering på nya bokningar.
 

JPE

Medlem
Nu är det någon månad sedan jag bokade, men har nästan alltid fått vänta på biljettering på nya bokningar.
Jag har vid nybokning fått det biljetterat varje gång senaste året och hade vid något tillfälle en lite längre dialog med en supertrevlig agent som berättade lite hur det fungerar, vad de får göra och inte. Han sa att det är skillnad på nybokningar och ombokningar i och med att vid ombokningar måste skatteuträkningen göras manuellt. Men det kan ju vara så att det även gäller lite mer komplicerade nybokningar.

Tillägg: "Varje gång" låter som väldigt många ggr. Är kanske vid tre tillfällen under senaste året. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Vad jag vet så ska det alltid biljetteras direkt om det är rätt gjort.

"Eurobonusavdelningen" jobbar inte på helger men det finns god chans att ändå komma till en person på en helg som annars jobbar där på vardagar.

För att applicera 2-4-1 voucher behövs en speciell behörighet och när man ringer numret man får på vouchern så ska man alltid komma till en person, på vardagar, som har den behörigheten. Som sagt finns det dock de med behörigheten som jobbar på helg också men inte på den avdelningen då.

Antar att alla på Eurobonusavdelningen har behörighet att applicera 2-4-1 voucher.

HUACA tills man får tag på någon från EB/med 2-4-1 behörighet om man stöter på problem :)
 

JPE

Medlem
För att applicera 2-4-1 voucher behövs en speciell behörighet och när man ringer numret man får på vouchern så ska man alltid komma till en person, på vardagar, som har den behörigheten. Som sagt finns det dock de med behörigheten som jobbar på helg också men inte på den avdelningen då.
Om det du säger stämmer så måste jag haft extrem otur. Har i princip aldrig kommit till någon, när jag ringt en vardag, som kan biljettera en ombokning direkt.
 
Last edited:
Toppen