Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Men det är inte en fråga om poäng. Det är en fråga om att köpa exakt samma flygbiljett, trafikerad av TAP, och betala i sek för biljetten. På SAS.SE blir biljetten 10.000 sek t/r. På https://www.flytap.com/en-se/ kostar biljetten 5.000 sek. Det är lite för stor skillnad att förklara med växelkursskillnader. Visst på man lite Eurobonus poäng om man köpa biljetten på sas.se men poäng motiverar inte ett påslag på 5.000 sek.
Du skriver i en tråd som handlar om att boka eurobonus biljetter, lite svårt att veta att du syftar på betalda biljetter då.

Att det skiljer pris hos 2 olika säljkanaler för samma vara är ju inget konstigt i sig. Högst troligt så har inte SAS tillgång till att sälja de billiga bokningsklasserma, alternativt så har den mängden av billiga biljetter sas har tillgång till redan sålts.
Men allt detta är en fråga för en annan tråd, har inget med eurobonus award att göra.
 

atco

Medlem
Nån som vet om Brussels Airlines brukar släppa biljetter i business nära avresa?
Kollar på en flight om ett par veckor där det just nu finns i economy. Beläggning i business just nu ca 50%.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Aidin

Medlem
Hej! En fråga avseende poäng. Jag kollar SA till sydostasien och får upp följande på två vuxna och ett barn i poängpris:

99 000 (vuxen) + 99 000 (vuxen) + 99 000 (barn, inte infant). Med två st 2-4-1 betalade jag 247,5 (jag är ”ganska” säker på det för kollade sas appen…). Men nu när jag räknar på det så får jag det till 297k. Kan det stämma, för tor till Japan?
 
Hej! En fråga avseende poäng. Jag kollar SA till sydostasien och får upp följande på två vuxna och ett barn i poängpris:

99 000 (vuxen) + 99 000 (vuxen) + 99 000 (barn, inte infant). Med två st 2-4-1 betalade jag 247,5 (jag är ”ganska” säker på det för kollade sas appen…). Men nu när jag räknar på det så får jag det till 297k. Kan det stämma, för tor till Japan?

Star alliance har inga barnpriser. Du betalar således för 1,5 personer (om du använder två vouchers)

Business
165x1,5=247,5


75c768da2c9b3d1b3c3e8b893d907ada.jpg
 

Shoreline

Medlem
Hej! En fråga avseende poäng. Jag kollar SA till sydostasien och får upp följande på två vuxna och ett barn i poängpris:

99 000 (vuxen) + 99 000 (vuxen) + 99 000 (barn, inte infant). Med två st 2-4-1 betalade jag 247,5 (jag är ”ganska” säker på det för kollade sas appen…). Men nu när jag räknar på det så får jag det till 297k. Kan det stämma, för tor till Japan?

99k är enkel väg (60% av ToR). Tror att det är där du går vilse.
 

atco

Medlem
Om man behöver omboka en *A-bonusresa som är bokad 2-4-1, är det endast 797 40 40 som gäller då eller kan man ringa ”vanliga” kundtjänst som även har öppet på helgen?
 
Ombokade utresan på en *A-bonusresa idag. Ser resan i appen och där ser allt rätt ut, men inte fått mail med biljetter… Behöver jag vara nervös?
 
Toppen