Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Följdfråga ang samma resa...

Om jag kollar Awardfares så finns det bonusplatser i SAS PRO på utresan men inte om jag söker på SAS hemsida. Kan det finnas platser som inte syns på SAS hemsida men som kan bokas via telefon? I så fall antar jag att det bara är att ringa och ändra bokningsklass på utresan...

Följdfråga ang samma resa...

Om jag kollar Awardfares så finns det bonusplatser i SAS PRO på utresan men inte om jag söker på SAS hemsida. Kan det finnas platser som inte syns på SAS hemsida men som kan bokas via telefon? I så fall antar jag att det bara är att ringa och ändra bokningsklass på utresan...

Lust att DMa exempel? (ifall du inte vill skriva öppet vilka exakta flighter du kollar på)? så ska jag kika på det från Awardfares håll.

I allmänhet - tänk på att det finns två sökmotorer hos SAS - En för SAS-flighter och En för *A-flighter.

Lust att DMa exempel? (ifall du inte vill skriva öppet vilka exakta flighter du kollar på)? så ska jag kika på det från Awardfares håll.

I allmänhet - tänk på att det finns två sökmotorer hos SAS - En för SAS-flighter och En för *A-flighter.
Trodde att alla biljetter kom upp när man sökte *A-flighter men så var det visst inte. Söker jag i vanliga sökmotorn så kommer PLUS-platserna på aktuell flygning upp...

Så då antar jag att jag kan ringa och boka om till PLUS? Men blir det då en "riktig" SAS-bokning så att det kostar mer om jag sen skulle vilja boka om till business (se svar ovan)?

Trodde att alla biljetter kom upp när man sökte *A-flighter men så var det visst inte. Söker jag i vanliga sökmotorn så kommer PLUS-platserna på aktuell flygning upp...

Så då antar jag att jag kan ringa och boka om till PLUS? Men blir det då en "riktig" SAS-bokning så att det kostar mer om jag sen skulle vilja boka om till business (se svar ovan)?

Nej, SAS-metall visas inte i *A-bokingen. Vi har lagt in så att det söks både från vanliga och *A-sökmotorn för att få med alla alternativ på Awardfares.

Ett tips är att det finns en bokningsknapp på Awardfares som tar dig direkt till SAS bokningsflöde, så att du kan bekräfta att tillgången finns där:
Screenshot 2023-10-09 at 17.08.56.png

Har du något annat än SAS involverat i bokningen så är det en *A-bokning - så det är inga problem att boka om mot en kostnad på 150kr per pax.

Nej, SAS-metall visas inte i *A-bokingen. Vi har lagt in så att det söks både från vanliga och *A-sökmotorn för att få med alla alternativ på Awardfares.

Ett tips är att det finns en bokningsknapp på Awardfares som tar dig direkt till SAS bokningsflöde, så att du kan bekräfta att tillgången finns där:
Visa bifogad bild 146635

Har du något annat än SAS involverat i bokningen så är det en *A-bokning - så det är inga problem att boka om mot en kostnad på 150kr per pax.
Tack för svaret! Och bra tjänst ni har! :)

Tänk på att Star Alliance awards endast säljs som economi och business, därav finns inga premium economi i sökresultaten (plus) för Star Alliance bokningar.

Ja, gick tydligen inte att ändra till SAS PLUS på utresan pga att det var en *A-bokning... Surt.

SAS Plus (intra-Europa) går generellt att boka på en *A-bokning
SAS Plus (longhaul) tror jag inte går att göra.

Var det intra-europa du hade problem med, så handlar det då snarare om married segments.

SAS Plus (intra-Europa) går generellt att boka på en *A-bokning
SAS Plus (longhaul) tror jag inte går att göra.

Var det intra-europa du hade problem med, så handlar det då snarare om married segments.
Det var longhaul. Så får väl avvvakta och se om det skulle dyka upp några businessplatser istället…

Kort fråga angående SAS egna bonusresor. Vi har en voucher samt tillräckligt med poäng för en normalbiljett eller business classbiljett till Tokyo. Vi vill gärna flyga i juni/juli nästa år - datum flexibla, månader inte flexibla. Jag har spanat nästan dagligen sedan i somras och aldrig sett biljetter uppe, och intrycket jag har fått av vissa svar här antyder att det redan är för sent. Är det sant? Eller kan fler biljetter släppas närmre avgång?

Just nu finns *A-resor till Tokyo tillgängliga, men det är nästan till priset av en business classbiljett med SAS, vilket känns lite tråkigt. Det är så klart bättre än ingenting dock.

Summerat: Är vi för sent ute med bonusresor till Tokyo nästa sommar, och bör vi i sådana fall nöja oss med *A-resor, eller kan fler släppas med tiden?

Och i sådana fall, finns det något tid på dygnet/veckan/månaden när bonusresor släpps?

Tack på förhand.

Toppen