Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kort fråga angående SAS egna bonusresor. Vi har en voucher samt tillräckligt med poäng för en normalbiljett eller business classbiljett till Tokyo. Vi vill gärna flyga i juni/juli nästa år - datum flexibla, månader inte flexibla. Jag har spanat nästan dagligen sedan i somras och aldrig sett biljetter uppe, och intrycket jag har fått av vissa svar här antyder att det redan är för sent. Är det sant? Eller kan fler biljetter släppas närmre avgång?

Just nu finns *A-resor till Tokyo tillgängliga, men det är nästan till priset av en business classbiljett med SAS, vilket känns lite tråkigt. Det är så klart bättre än ingenting dock.

Summerat: Är vi för sent ute med bonusresor till Tokyo nästa sommar, och bör vi i sådana fall nöja oss med *A-resor, eller kan fler släppas med tiden?

Och i sådana fall, finns det något tid på dygnet/veckan/månaden när bonusresor släpps?

Tack på förhand.
De kanske inte är släppta ännu men ha inga höga förhoppningar för skulle tro att SAS inte släpper några biljetter då.

Hej!
Jag har en fråga om lounger i LHR. Jag är EBB (om det är så här man skriver eurobonus basic) Har en *a awardresa med hemresa SIN - CPH där jag har en3 timmars mellanlandning i LHR. Jag flyger business med SQ till LHR och från LHR till CPH flyger jag SAS plus. Det jag undrar över är om jag har tillgång till loungebesök i LHR? Om ja, vilka kan jag komma in i som har dusch?

Du ska absolut ha tillgång till lounge, även som EBB.
Samtliga Star Alliance lounger i T2B verkar erbjuda dusch: United, Air Canada och Singapore Business Lounge, och du ska ha access till samtliga (om det inte är någon konstig paragraf om intra-Europa Plus i samband med longhaul?).

Lufthansa i T2A har inte dusch. Men den loungen ska du inte bry dig om ändå, då du inte verkar ha någon kort bytestid.

Hej!
Jag har en fråga om lounger i LHR. Jag är EBB (om det är så här man skriver eurobonus basic) Har en *a awardresa med hemresa SIN - CPH där jag har en3 timmars mellanlandning i LHR. Jag flyger business med SQ till LHR och från LHR till CPH flyger jag SAS plus. Det jag undrar över är om jag har tillgång till loungebesök i LHR? Om ja, vilka kan jag komma in i som har dusch?
Med tanke på att du flyger plus har du access till alla loungerna.

Ska åka Stockholm-Lisbon-Stockholm i maj. När jag söker med betala SEK på SAS finns det direkflyg som trafikeras av TAP. Ungefär 10K T/R. Samma flyg hos TAP är ungefär 5K T/R. Och när jag söker på betala med poäng för en StarAlliance resa försvinner alla direkt, både ner eller hem. Finns bara dåliga flyg med byten i typ Warsawa eller Munich kvar. Finn direkt flyg i februari med poäng. Kan det vara att direktflyg med poäng i maj är inte släppt ännu. Eller är det helt enkelt så att flygen i maj är redan mer bokad än de i februari och det är därför direktflyg med poäng finns inte längre?

1697057840374.png
1697058265815.png

Ska åka Stockholm-Lisbon-Stockholm i maj. När jag söker med betala SEK på SAS finns det direkflyg som trafikeras av TAP. Ungefär 10K T/R. Samma flyg hos TAP är ungefär 5K T/R. Och när jag söker på betala med poäng för en StarAlliance resa försvinner alla direkt, både ner eller hem. Finns bara dåliga flyg med byten i typ Warsawa eller Munich kvar. Finn direkt flyg i februari med poäng. Kan det vara att direktflyg med poäng i maj är inte släppt ännu. Eller är det helt enkelt så att flygen i maj är redan mer bokad än de i februari och det är därför direktflyg med poäng finns inte längre?

Visa bifogad bild 146677Visa bifogad bild 146678

Direktflyg i maj till Lissabon lär vara populära och biljetterna har ju teoretiskt sett varit släppta ett tag. Det kan ju släppas fler men det vet vi inte. Om det alls släppts på den linjen den dagen, det vet vi inte heller.

Direktflyg i maj till Lissabon lär vara populära och biljetterna har ju teoretiskt sett varit släppta ett tag. Det kan ju släppas fler men det vet vi inte. Om det alls släppts på den linjen den dagen, det vet vi inte heller.
Någon idè varför exakt samma biljett på exakt samma flyg kostar det dubbla hos SAS jämfört med hos TAP, förutom det att det är TAP som trafikera? Känns som ovanligt mycket när de ska vara med i samma "Alliance".

Någon idè varför exakt samma biljett på exakt samma flyg kostar det dubbla hos SAS jämfört med hos TAP, förutom det att det är TAP som trafikera? Känns som ovanligt mycket när de ska vara med i samma "Alliance".
Varför kostar en öl i Sverige 100 pengar och i USA 10 pengar?
Jo för att man använder olika valutor som är värda olika mycket.

1 poäng i eurobonus har med andra ord ett annat värde än 1 poäng hos TAP.

Varför kostar en öl i Sverige 100 pengar och i USA 10 pengar?
Jo för att man använder olika valutor som är värda olika mycket.

1 poäng i eurobonus har med andra ord ett annat värde än 1 poäng hos TAP.
Men det är inte en fråga om poäng. Det är en fråga om att köpa exakt samma flygbiljett, trafikerad av TAP, och betala i sek för biljetten. På SAS.SE blir biljetten 10.000 sek t/r. På https://www.flytap.com/en-se/ kostar biljetten 5.000 sek. Det är lite för stor skillnad att förklara med växelkursskillnader. Visst på man lite Eurobonus poäng om man köpa biljetten på sas.se men poäng motiverar inte ett påslag på 5.000 sek.

Toppen