Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Har vi några nya datapunkter på huruvida SAS tillåter ombokning till annan destination? Gjorde precis det man inte ska göra, bokade en *A-resa i panik där jag nu behöver lösa de korta benen. Om det skulle vara så att jag inte löser anslutningarna, eller bara upplever att jag kan få ut mer värde av poängen, kommer SAS låta mig ändra destination och återbetala poängskillnaden?

Har förstått det som att man inte får byta zon, men också läst om folk som bytt mellan världsdelar. Antar att det är lite lotteri, men vore intressant att få lite färska datapunkter.
Du kan ta ett nummer inte tombolan och se vad svaret blir.
Finns inget som tekniskt sätt hindrar detta, däremot så är det många agenter som nekar detta och att det kräver avbokning och boka nytt i så fall.
 
Hej.
Hoppar in med en fråga som jag sökt svar på men inte hittat/fått svar från SAS.
Kan jag resa på bonusresa CPH-IAD, landa och gå av och kliva på samma plan hem 2 timmar senare? Eller måste man ”ut” genom immigration för att sedan dra igenom hela security processen?
Tänkte bränna lite poäng i J på A350.
Någon som gjort något liknande som har tips på en snabbvändning?
 

Jannes

Medlem
Hej.
Hoppar in med en fråga som jag sökt svar på men inte hittat/fått svar från SAS.
Kan jag resa på bonusresa CPH-IAD, landa och gå av och kliva på samma plan hem 2 timmar senare? Eller måste man ”ut” genom immigration för att sedan dra igenom hela security processen?
Tänkte bränna lite poäng i J på A350.
Någon som gjort något liknande som har tips på en snabbvändning?
I USA måste du gå genom immigration, om du inte flyger från en flygplats där immigration görs innan boarding.
 

Maxxan

Medlem
Sitter med i-landsproblemet att jag har följande married-segment-bokning:
Tokyo-Zurich (Swiss)
Zurich-Wien (Austrian)
Wien-Stockholm (Austrian, nästa dag)

Fanns gott om flyg ZRH-ARN, men Tokyo-biljetten fick endast gå till Wien.

Det är inget större problem, kan ju köpa en revenue-biljett ZRH-ARN eller ta en hotellnatt i Wien. Men vore ju trevligt att kunna lösa med en ombokning, nu när biljetterna är utfärdade.

Är det möjligt att boka om sista benet, och finns det i så fall en risk att man får en obehaglig överraskning där long-haul-benet bokas av i efterhand?
 

Climber

Medlem
Jag har en Eurobonus award-resa Jakarta till Stockholm med ett antal mellanlandningar, bl.a. i Istanbul då första benet flygs av Turkish.

Nu har Turkish ändrat flighten så att jag endast har 30 min transfertid i Istanbul vilket gör att jag kommer missa anslutningsflyget. Ingen ombokning har dock gjorts av anslutningen och jag har inte fått någon info från SAS om detta, endast från Turkish. Vems ansvar är det att lösa detta och vem skall jag höra av mig till.

Tack på förhand!
 

eddo

Medlem
Jag har en Eurobonus award-resa Jakarta till Stockholm med ett antal mellanlandningar, bl.a. i Istanbul då första benet flygs av Turkish.

Nu har Turkish ändrat flighten så att jag endast har 30 min transfertid i Istanbul vilket gör att jag kommer missa anslutningsflyget. Ingen ombokning har dock gjorts av anslutningen och jag har inte fått någon info från SAS om detta, endast från Turkish. Vems ansvar är det att lösa detta och vem skall jag höra av mig till.

Tack på förhand!
När är resan? Är det längre fram i tiden lär du tyvärr behöva hitta nya bonusplatser att boka om till.
 

Taggen

Medlem
Jag har en Eurobonus award-resa Jakarta till Stockholm med ett antal mellanlandningar, bl.a. i Istanbul då första benet flygs av Turkish.

Nu har Turkish ändrat flighten så att jag endast har 30 min transfertid i Istanbul vilket gör att jag kommer missa anslutningsflyget. Ingen ombokning har dock gjorts av anslutningen och jag har inte fått någon info från SAS om detta, endast från Turkish. Vems ansvar är det att lösa detta och vem skall jag höra av mig till.

Tack på förhand!
Biljetten står på SAS-stock så börja där men som just påpekas, om det är långt i framtiden måste det finnas bonusplatser på den nya flighten. Du kan påpeka att de bokat om så du missar MCT men det finns en risk att det blir problem.
 

Climber

Medlem
När är resan? Är det längre fram i tiden lär du tyvärr behöva hitta nya bonusplatser att boka om till.

Biljetten står på SAS-stock så börja där men som just påpekas, om det är långt i framtiden måste det finnas bonusplatser på den nya flighten. Du kan påpeka att de bokat om så du missar MCT men det finns en risk att det blir problem.

Tack för snabba svar! Resan är i februari nästa år bokad med en voucher som har gått ut. Det verkar inte vara några problem att hitta bonusplatser på senare anslutningsflyg. Tror ni att SAS kommer bråka om att vouchern gått ut och inte låter mig boka om?
 

eddo

Medlem
Tack för snabba svar! Resan är i februari nästa år med en voucher som har gått ut. Det verkar inte vara några problem att hitta bonusplatser på senare anslutningsflyg. Tror ni att SAS kommer bråka om att vouchern gått ut och inte låter mig boka om?
Nej det bör vara lugnt. I och med tidtabellsändring bör du kunna omboka till en anslutning som funkar så länge du hittar nya awardplatser.
 

Solomun

Medlem
Går det att boka ena sträckan med poäng, och andra sträckan med pengar för ToR-pris)? En enkel över Atlanten i Go kostar 26tkr, ToR 5tkr...
 
Toppen